Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2941
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00B2

Издаване на удостоверение за регистрация на инсталации, извършващи дейности с употребата на разтворители.

Какво представлява услугата

Описание

Регистрация на инсталации, извършващи дейности с употреба на разтворители

 

Операторите на инсталации, извършващи дейности по употребата на разтворители, независимо от размера на консумацията на разтворител следва да се регистрират, чрез заявление по образец в съответната регионална инспекция по околната среда и водите, на чиято територия са разположени инсталациите, тъй като изпускат емисии на летливи органични съединения в околната среда. Не се регистрират инсталациите с издадено комплексно разрешително по реда на глава седма от Закона за опазване на околната среда. При промяна на регистрираните обстоятелства операторите трябва да подадат заявление за вписване на промяна в обстоятелствата в едномесечен срок от настъпването им.

 

Издаване на удостоверение от РИОСВ

 

Издаване на удостоверение за регистрация и вписване в публичен регистър на инсталации, извършващи дейности по приложение №1 от Наредба 7 от 2003 г.за норми за допустими емисии на летливи органични съединения,изпускани в околната среда, главно в атмосферния въздух, в резултат на употребата на разтворители в определени инсталации ,независимо от консумацията на разтворител,с изключение на инсталациите с издадено комплексно разрешително по реда на глава седма от Закона за опазване на околната среда.

- Правно основание

  • Закон за чистотата на атмосферния въздух - чл. 30л, ал. 3

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Заяителят внася следните документи:

  1. Заявление по образец
  2. ЕИК, за чуждестранните лица - документ, издаден в съответствие с националното им законодателство, удостоверяващ правния им статус (когато заявителят е чуждестранно физическо или юридическо лице, документът се представя и в легализиран превод на български език);
  3. технологична схема на инсталацията, описание на дейността, местоположение на площадката, на която е разположена инсталацията;
  4. документ за платена такса за регистрация.

 
Забележка:Всички документи, по заявлението, да бъдат представени на хартиен носител и в електронен формат, или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис и Закона за електронното управление.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (eGov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната Регионална инспекция по околна среда и водите.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не