Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2940
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00B0

Издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия

Какво представлява услугата

Описание

Съгласно чл. 218 ЗЛПХМ търговията на дребно с лекарствени продукти се извършва само в аптеки и дрогерии по реда на ЗЛПХМ, с изключение на случаите по чл. 232, ал. 2 ЗЛПХМ. Целта на настоящата процедура е да укаже реда и условията за регистрация на дрогерия.

 

Разпоредбите на чл. 238, ал. 1 ЗЛПХМ и чл. 2 от Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. очертават кръга от продукти, които могат да се продават в дрогерия – такива, които се отпускат без лекарско предписание, медицински изделия и продукти и стоки със значение за здравето на човека, определени в Наредба № 29 от 9 декември 2008 г., както следва:

- хранителни добавки;
- храни със специално предназначение;
- козметични продукти;
- биоциди от група I”Дезинфектанти и общи биоциди” и група III “Биоциди за борба с вредители”.

- Правно основание

  • Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина - чл. 239

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Заявление за регистрация по образец, към което се прилагат следните документи:

  • Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
  • Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
  • Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията - оригинал;
  • Декларация, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си;
  • Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, оригинал на удостоверение за трудов стаж).

 

При промяна на обстоятелствата, свързани с издаденото удостоверение за регистрация на дрогерия се прилагат само свързаните с промяната документи.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
  

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни след установено съответствие

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не