Издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия
Издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия
Какво представлява услугата
Описание
Съгласно чл. 218 ЗЛПХМ търговията на дребно с лекарствени продукти се извършва само в аптеки и дрогерии по реда на ЗЛПХМ, с изключение на случаите по чл. 232, ал. 2 ЗЛПХМ. Целта на настоящата процедура е да укаже реда и условията за регистрация на дрогерия.
Разпоредбите на чл. 238, ал. 1 ЗЛПХМ и чл. 2 от Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. очертават кръга от продукти, които могат да се продават в дрогерия – такива, които се отпускат без лекарско предписание, медицински изделия и продукти и стоки със значение за здравето на човека, определени в Наредба № 29 от 9 декември 2008 г., както следва:
- хранителни добавки;
- храни със специално предназначение;
- козметични продукти;
- биоциди от група I”Дезинфектанти и общи биоциди” и група III “Биоциди за борба с вредители”.
- Правно основание
- Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина - чл. 239
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Заявление за регистрация по образец, към което се прилагат следните документи:
- Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
- Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
- Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията - оригинал;
- Декларация, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си;
- Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, оригинал на удостоверение за трудов стаж).
При промяна на обстоятелствата, свързани с издаденото удостоверение за регистрация на дрогерия се прилагат само свързаните с промяната документи.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14 дни след установено съответствие
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.09.2025 г.

