Издаване на удостоверение за съответствие с основните изисквания, на които трябва да отговарят лечебните заведения за...
Издаване на удостоверение за съответствие с основните изисквания, на които трябва да отговарят лечебните заведения за болнична помощ, центровете за психично здраве, центровете за кожно-венерически заболявания, комплексните онкологични центрове, домовете за медико-социални грижи, диализните центрове и тъканните банки
Какво представлява услугата
Описание
Регионалните здравни инспекции извършват проверки и издават удостоверение за съответствие относно спазване на изискванията на Закона за лечебните заведения, Наредбата за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи и на утвърдените медицински стандарти. В случай на установени несъответствия, регионалните здравни инспекции дават предписания и определят срок за отстраняването им, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
Посочената услуга е част от процедурата за получаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност в горепосочените заведения, центрове и домове, която се предоставя от Министерство на здравеопазването.
- Правно основание
- Закон за лечебните заведения - чл. 47, ал. 4
- Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи - чл. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи:
- Заявление по образец, адресирано до Министъра на здравеопазването чрез директора на РЗИ
- Данни за Единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
- Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
- Диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл. 63, ал. 1 от Закона за лечебните заведения съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
- Данни от документа за самоличност - за членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение;
- Разрешението от компетентния държавен орган, когато в лечебното заведение ще се използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение;
- Стандартните оперативни процедури, които съдържат подробни писмени описания на последователността и начина на извършване на дейностите по трансплантация за всеки специфичен процес, материалите и методите, които ще се използват, и очаквания резултат - за тъканните банки;
- Свидетелство за съдимост или аналогичен документ за лицата – членове на управителните и контролните органи, които не са български граждани
Образци на документи
- 1660 Заявление за издаване на удостоверение за съответствие с основните изисквания, на които трябва да отговарят лечебните заведения за болнична помощ, центровете за психично здраве, центровете за кожно-венерически заболявания, комплексните онкологични центрове, домовете за медико-социални грижи, диализните центрове и тъканните банки
- 1660 Заявление за уведомяване за промени по извършената регистрация и във вписаните обстоятелства в разрешението за осъществяване на лечебна дейност
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
27 дни при съответствие на документите и при условие, че не е издадено предписание
- Резултат от услугата
Описание
Издадените от Министъра на здравеопазването разрешения се получават от Министерството на здравеопазването.
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Да
Последна актуализация: 18.03.2025 г.