Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2940
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00B0

Издаване на хигиенно заключение за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина

Какво представлява услугата

Описание

Тази процедура се прилага в случаите, когато физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското или по националното си законодателство, на държавни и общински предприятия, сдружения на общини, кооперации и бюджетни предприятия, извършват дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина по оползотворяване и/или обезвреждане на същите, включително предварително третиране преди оползотворяването или обезвреждането и подлежат на разрешителен режим.

 

Заявител на услугата

  • Физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското или по националното си законодателство, на държавни и общински предприятия, сдружения на общини, кооперации и бюджетни предприятия, които извършват дейности включващи оползотворяване и/ или обезвреждане на опасни отпадъци от лечебни заведения на територията на областта

 

Вътрешен ход на процедурата

 

  • Услугата се заявява писмено или устно (с протокол) в центъра за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ и се завежда в деловодната книга и Единната информационна система за документооборот от служителите на звеното.
  • Регистрираното заявление се адресира до Директора на РЗИ за резолюция към началник отдел ПЕК/здравен инспектор.
  • Определеният здравен инспектор извършва проверка на представената документация, а при необходимост извършва оглед на място в обекта и изготвя доклад/експертна оценка.
  • Инспекторът/техническото лице изготвя Санитарно удостоверение (хигиенно заключение) за извършване на дейности с опасни отпадъци, при условие, че са спазени изискванията на ЗУО и Указание №1 на МЗ за разделно събиране, съхраняване и обезвреждане на отпадъците от лечебните заведения.
  • При констатирани несъответствия на документите и/или на здравните норми здравния инспектор издава предписание със срок на изпълнение и след проверка за изпълнението се изготвя Санитарно удостоверение (хигиенно заключение).
  • В 10-дневен срок от подаване на документите и при условие, че са спазени всички изисквания, Директора на РЗИ издава Санитарно удостоверение (хигиенно заключение) за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина. Подписаният документ се подпечатва и се връчва на заявителя от служител в ЦАО на място или на посочен точен адрес в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
  • Цялата служебна преписка по изготвяне на Санитарното удостоверение (хигиенно заключение) се съхранява в досието на обекта в отдел ПЕК и се включва в плана за последващ контрол.

 

 

Резултат от процедурата

  • Хигиенно заключение за извършване на дейност с опасни отпадъци издадено на основание чл. 69, ал.1 т.6 от ЗУО

- Правно основание

  • Закон за управление на отпадъците - чл. 69, ал. 1, т. 6, във връзка с чл. 43, ал. 3

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

  • Заявление (Образец 1795)
  • Класификация на отпадъците
  • Информация за произход и количество на отпадъците; дейности, които ще се извършват; списък на необходимия персонал по длъжности, квалификация и задължения; отговорно лице.
  • Програма за управление на дейностите по отпадъците.
  • Удостоверение за актуално съдебно състояние на фирмата.
  • Технологичен проект за обезвреждане/оползотворяване на отпадъците, съоръжения, капацитет.
  • Авариен план.
  • Решение по оценка на въздействието върху околната среда или решение да не се извършва ОВОС.
  • Подробен устройствен план на имота.
  • Копие на Нотариален акт или на договор за наем, придружен с удостоверителен документ за собственост на имота
  • Документ за платена такса

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не