Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HJ0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001JQ80QLIPVKJ93003

Издаване на удостоверение за съответствие с нормите за авиационен шум на гражданско въздухоплавателно средство

Какво представлява услугата

Описание

Въздухоплаватлните средства подлежат на контрол и удостоверяване съответствието им с нормите за авиационен шум на въздухоплаватлните средства и газови емисии на авиационните двигатели.

 

Срок на действие на документа - безсрочно

 

Процедура

Наръчник на инспектора част "Летателна годност" - том II-Част 6, Глава 5 - виж ТУК

- Правно основание

  • Закон за гражданското въздухоплаване - чл. 24, ал. 7
  • Регламент (ЕС) № 748/2012 на Комисията от 3 август 2012 г. за определяне на правила за прилагане на сертифициране за летателна годност и за опазване на околната среда на въздухоплавателни средства и свързани с тях продукти, части и оборудване, както и за сертифициране на проектантски и производствени организации (текст от значение за ЕИП) - чл. 1, п. 1, т. д, 21.А.201

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

  • Заявление от собственика / оператора / владелеца;
  • Документ за платена такса по Тарифа № 5;

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете формата на вашия компютър.
  3. След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва. 

    Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
    Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
     
  4. Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
  5. След автентикиране в Системата за сигурно електронно връчване, отидете в секция "Изпрати съобщение".
  6. Изпратете подписаните документи към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

 

Указания за изпращане на документи може да намерите ТУК.

 

Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване

 

Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите ТУК

 

Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.

 

Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите ТУК

 

 

Услугата може да се заявява и през Електронния портал на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", който е достъпен през интернет сайта на ГД ГВА à Е-Портал à Вход към електронен портал à https://www.caa.bg/bg/category/18890

За да заявите услугата, трябва да разполагате с валиден квалифициран електронен подпис.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

30 календарни дни

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 300 лв.

 

Нормативно основание - чл. 117 в, А, т.3 от Тарифа 5 на МТИС

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Главен директор

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Летателна годност и лицензиране"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Дякон Игнатий", №9, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)937-10-47
Факс: (02)980-53-37
Адрес на електронна поща: caa@caa.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Обедна почива от 30 минути, която може да се ползва в диапазона между 12:00 ч. и 14:00 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не