Промяна на компетентен орган на свидетелства за правоспособност на авиационния персонал
ActionsПромяна на компетентен орган на свидетелства за правоспособност на авиационния персонал
Какво представлява услугата
Описание
Промяната на компетентен орган на свидетелства за правоспособност на авиационния персонал се извършва при промяна на органа, издал съответното свидетелство и носещ отговорност за верността на вписаните в него правоспособности, квалификации и срокове.
Срок на действие на документа:
Свидетелството за летателна правоспособност на пилот е безсрочно, при условие че отговаря на изискванията на Наредба № 39 от 23.04.2015 г., Регламент (ЕС) 2018/1139 на Европейския парламент и на Съвета от 4 юли 2018 година; Регламент (ЕС) № 1178/2011 на Комисията от 3 ноември 2011 година; Регламент (ЕС) 2018/395 на Комисията от 13 март 2018 година; Регламент за изпълнение (ЕС) 2018/1976 на Комисията от 14 декември 2018 година
- Правно основание
- Наредба No 39 от 23.04.2015 за условията и реда за издаване на свидетелства за правоспособност на пилоти, свидетелства за организации за обучение, обучаващи пилоти и кабинен екипаж, и свидетелства за медицинска годност на авиационен персонал – пилоти и кабинен екипаж - чл. 2, т. 1, във връзка с чл.4, ал.1, т.3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
- Заявление за издаване на свидетелство за правоспособност на членове на екипажа различни от пилоти
- Прилагат се всички документи, описани в заявлението
- Форма по образец - SOLI Form
- Документ за платена такса
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете формата на вашия компютър.
- След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва.
Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
- Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
- След автентикиране в Системата за сигурно електронно връчване, отидете в секция "Изпрати съобщение".
- Изпратете подписаните документи към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Указания за изпращане на документи може да намерите ТУК.
Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване
Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите ТУК
Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.
Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите ТУК
Услугата може да се заявява и през Електронния портал на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", който е достъпен през интернет сайта на ГД ГВА à Е-Портал à Вход към електронен портал à https://www.caa.bg/bg/category/18890
За да заявите услугата, трябва да разполагате с валиден квалифициран електронен подпис.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
30 календарни дни от предоставяне на всички необходими документи
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 25 лв.
Нормативно основание - чл. 117а, ал.1, т.2 от Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта и съобщенията
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Главен директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация"
Идентификатор: 126
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 17.04.2024 г.