Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HJ0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001JQ80QLIPVKJ93003

Издаване на удостоверение за преглед на летателна годност (EASA Form 15a)

Какво представлява услугата

Описание

Издаването на удостоверение за преглед на летателна годност удостоверява дали поддръжката на леталената годност на ВС през последните 12 месеца е извършвана от одобрена организация за управление на летателната годност.

 

Процедура

 

Процедурите по издаване на удостоверение за преглед на ЛГ (EASA Form 15a) са подробно описани в Наръчник на инспектора част "Летателна годност" - том II-Част 6, Глава 3;

Виж https://caa.bg/bg/category/246/2746

- Правно основание

  • Регламент (ЕС) № 1321/2014 на Комисията от 26 ноември 2014 година относно поддържането на летателната годност на въздухоплавателните средства и авиационните продукти, части и устройства и относно одобряването на организациите и персонала, изпълняващи тези задачи (преработен текст) (текст от значение за ЕИП) - чл. 3, Приложение I (Част М), Подчаст И, т.М.Б.901; Част-МL, МL.A.901

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

  • Заявлението съответства на одобрената от ГД ГВА форма
  • Доклад от препоръки за извършен преглед на ЛГ, ако е приложимо
  • Внесена е държавна такса съгласно чл.117в на Тарифа 5
  • Към Заявлението са приложени:

           - Ресурсен статус на всички агрегати, оборудване, аварийно-спасителни средства

           - Статус на експлоатационните бюлетини и директиви за летателна годност

           - Списък на извършените модификации и изпълнени ремонти

           - Доклад за инциденти, извънредни проверки и ремонти

           - Протокол за масата и центровката

           - Удостоверение за шум

           - Дата, място и вид на последно ТО  

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете формата на вашия компютър.
  3. След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва. 

    Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
    Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
     
  4. Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
  5. След автентикиране в Системата за сигурно електронно връчване, отидете в секция "Изпрати съобщение".
  6. Изпратете подписаните документи към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

 

Указания за изпращане на документи може да намерите ТУК.

 

Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване

 

Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите ТУК

 

Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.

 

Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите ТУК

 

 

Услугата може да се заявява и през Електронния портал на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", който е достъпен през интернет сайта на ГД ГВА à Е-Портал à Вход към електронен портал à https://www.caa.bg/bg/category/18890

За да заявите услугата, трябва да разполагате с валиден квалифициран електронен подпис.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

30 календарни дни

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 500 лв.

 

Таксата се определя въз основа на Тарифа 5 за таксите, които се събират в системата на МТИТС, чл. 117в, Б, т. 7 

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Главен директор

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Летателна годност и лицензиране"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Дякон Игнатий", №9, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)937-10-47
Факс: (02)980-53-37
Адрес на електронна поща: caa@caa.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Обедна почива от 30 минути, която може да се ползва в диапазона между 12:00 ч. и 14:00 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не