Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HJ0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001JQ80QLIPVKJ93003

Издаване на одобрение за производствена организация

Какво представлява услугата

Описание

Организации, отговорни за производството на авиационни продукти, части и оборудване, се сертифицират след като докажат своите възможности в съответствие с разпоредбите.

 

Срок на действие на документа - удостоверението е безсрочно, при условие че организацията демонстрира съответствие с изискванията на Подчаст Ж от Приложение I (Part-21) от Регламент (ЕС) № 748/2012

 

Процедура

Процедурите по одобрение са аналогични като тези за ОТО и ОУППЛГП в Наръчник на инспектора част "Летателна годност" - том II - виж ТУК, като се следват изискванията на Част-21 на Регламент (EC) 748/2012 и публикуваните АМС / GM.

- Правно основание

  • Закон за гражданското въздухоплаване - чл. 24a, ал. 2
  • Регламент (ЕС) 2018/1139 на Европейския парламент и на Съвета от 4 юли 2018 година относно общи правила в областта на гражданското въздухоплаване и за създаването на Агенция за авиационна безопасност на Европейския съюз и за изменение на регламенти (ЕО) № 2111/2005, (ЕО) № 1008/2008, (ЕС) № 996/2010, (ЕС) № 376/2014 и на директиви 2014/30/ЕС и 2014/53/ЕС на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на регламенти (ЕО) № 552/2004 и (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета - чл. 15, т. 1
  • Регламент (ЕС) № 748/2012 на Комисията от 3 август 2012 г. за определяне на правила за прилагане на сертифициране за летателна годност и за опазване на околната среда на въздухоплавателни средства и свързани с тях продукти, части и оборудване, както и за сертифициране на проектантски и производствени организации (текст от значение за ЕИП) - чл. 9, т. 21.Б.230, във връзка с Подчаст "Ж" от Приложение I (Парт-21)

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

1. Заявление, с приложени:

  • Наръчник за Производствената Организация, включващ в пълнота информацията по т. 21.А.143 до 21.А.1158 от Регламент (EC) 748/2012
  • Заявления за номиниран персонал

2. Декларация за защита на личните данни

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете формата на вашия компютър.
  3. След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва. 

    Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
    Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
     
  4. Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
  5. След автентикиране в Системата за сигурно електронно връчване, отидете в секция "Изпрати съобщение".
  6. Изпратете подписаните документи към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

 

Указания за изпращане на документи може да намерите ТУК.

 

Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване

 

Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите ТУК

 

Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.

 

Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите ТУК

 

 

Услугата може да се заявява и през Електронния портал на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", който е достъпен през интернет сайта на ГД ГВА à Е-Портал à Вход към електронен портал à https://www.caa.bg/bg/category/18890

За да заявите услугата, трябва да разполагате с валиден квалифициран електронен подпис.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

- за първоначално одобрение: 60 дни; - за изменение на одобрение: 30 дни;

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Главен директор

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Летателна годност и лицензиране"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Дякон Игнатий", №9, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)937-10-47
Факс: (02)980-53-37
Адрес на електронна поща: caa@caa.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Обедна почива от 30 минути, която може да се ползва в диапазона между 12:00 ч. и 14:00 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не