Web Content Viewer
Издаване на удостоверение за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство
Какво представлява услугата
Описание
Удостоверението се издава на физически или юридически лица при сключване на договори за изпълнение на обществени поръчки, или на договори с бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ по европейските структурни и инвестиционни фондове, както и на кандидати или ползватели на безвъзмездна финансова помощ по програмите за развитие на селските райони
- Правно основание
Закон за обществените поръчки - чл. 58, ал. 1, т. 3
Наредба № 12 от 25.07.2016 г. за прилагане на подмярка 7.2. "Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от мярка 7 "Основни услуги и обновяване на селата в селските райони" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. - чл. 7, ал. 3, т. 2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на искане/заявление - за издаване на удостоверение или за осигуряване на достъп до системата за "Електронни удостоверения"
Подаване на искане/заявление за издаване на удостоверение от изпълнители по обществени поръчки или по договори с бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове:
Заявление за издаване на удостоверение за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство се подава в Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" от физически или юридически лица, които са:
- са избрани за изпълнители на обществени поръчки;
- сключват договори с бенефициенти на безвъзмездна помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове;
- са кандидати/ползватели на безвъзмездна финансова помощ.
В заявлението се посочват данните за заявителя (пълните имена, ЕГН и постоянен адрес за заявител физическо лице; наименование, седалище и адрес на управление и ЕИК/БУЛСТАТ - за еднолични търговци и юридически лица), във връзка с какво се иска издаване на удостоверението (сключване на договор по обществена поръчка, сключване на договор с бенефициент по европейски проекти и програми, подизпълнител по договор за обществена поръчка, кандидатстване за получаване на безвъзмездно финансиране по програмите за развитие на селските райони и др.) Когато удостоверението се иска във връзка със сключване на договор за обществена поръчка, в заявлението задължително се посочва номера на решението за откриване на процедурата по избор на изпълнител на обществената поръчка, а когато е във връзка със сключване на договор с бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове - номера и наименованието на проекта.
Начин на подаване на документите:
- По електронен път – чрез използване на уеб-базирано приложение (https://udostoverenie.gli.government.bg/cci_ext). Необходимо е използване на електронен подпис на заявителя. В електронната бланка заявителят попълва необходимите данни и вида удостоверение, което му е необходимо и сам генерира удостоверението.
- Чрез използване на пощенски услуги или услуги на лицензиран пощенски оператор – подписано от заявителя писмено заявление за издаване на необходимото удостоверение се изпраща по поща или чрез лицензиран пощенски оператор на адреса за контакт на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ или на Дирекциите „Инспекция по труда“ (списък с точните адреси на Агенцията и нейните дирекции може да намерите в интернет страницата на Инспекцията (http://www.gli.government.bg/page.php?c=2).
- Заявяване на място – подписано от заявителя писмено заявление за издаване на необходимото удостоверение се внася на място в работното време на Агенцията – всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа (списък с точните адреси на Агенцията и нейните дирекции може да намерите в интернет страницата на Инспекцията (http://www.gli.government.bg/page.php?c=2).
Подаване на заявление за осигуряване на достъп до системата за "Електронни удостоверения":
Достъп до системата за "Електронни удоостоверения" се осигурява във връзка с разпоредбата на чл. 2, ал. 1 от Закона за електронното управление на:
- административни органи,
- лица, осъществяващи публични функции,
- организации, предоставящи обществени услуги,
които са Възложители по договори за обществена поръчка, Управляващи органи по европейските проекти и програми или Бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове.
Заявлението е по утвърден от изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" образец.
Заявлението се подава:
1. От административни органи – заявлението се изпраща през Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС). При невъзможност от техническо естество да бъде изпратено през СЕОС, заявлението се изпраща през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ).
2. От юридически лица и търговски дружества, възложители на обществени поръчки по смисъла на чл. 5 от ЗОП – заявлението се подава:
- Писмено на хартиен носител:на адрес: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3, всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа;
по пощата или чрез куриер на адрес: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3, п.к. 1000.
- По електронен път:
- през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
- подписано с квалифициран електронен подпис и изпратено на електронната поща на ИА ГИТ: info@gli.government.bg
Със заявлението Заявителите посочват свои служители, на които да бъде осигурен достъп до Системата за електронни удостоверения. За да могат да работят със системата, посочените служители трябва да имат квалифициран електронен подпис, издаден на БУЛСТАТ/ЕИК на Заявителя. Съобщение за осигуряване на достъп се изпраща персонално на електронна поща на служителите, посочени в заявлението.
Предаване на удостоверението на заявителя / даване на достъп до системата за "Електронни удостоверения"
Прекратяване на достъп до системата за "Електронни удостоверения"
Прекратяване на достъпа до системата за "Електронни удостоверения" се извършва:
1. Служебно от Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" при съмнение или при наличие на данни за нерегламентирано използване на достъпа или злоупотреби.
2. По искане на заявител - когато заявителят, за служители на когото е осигурен достъп, прецени, че е отпаднала необходимостта от достъпа, при прекратяване на правоотношението между заявителя и служител, за когото е осигурен достъп, или по други причини, заявителят подава искане в свободен текст за спиране на достъпа. В искането се посочват имената и ЕГН на служителя8ите, достъпа на които да бъде спрян.
Искането се подава:
1. От административни органи – през Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС). При невъзможност от техническо естество да бъде изпратено през СЕОС, заявлението се изпраща през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ).
2. От юридически лица и търговски дружества, възложители на обществени поръчки по смисъла на чл. 5 от ЗОП – искането се подава:
- Писмено на хартиен носител:
- на адрес: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3, всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа;
- по пощата или чрез куриер на адрес: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3, п.к. 1000.
- По електронен път:
- през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
- подписано с квалифициран електронен подпис и изпратено на електронната поща на ИА ГИТ: info@gli.government.bg
Образци на документи
- Заявление за издаване на удостоверение за наличие/липса на обстоятелства за сключване на договор по обществена поръчка или на договор с бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове по чл. 58, ал. 1, т. 3 от ЗОП
- Заявление за издаване на удостоверение за участие в процедура по Наредба №12
- Заявление за издаване на удостоверение във връзка с процедура по Наредба №22
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда"
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Предаване на готовите удостоверения на заявителите:
По електронен път – заявителят сам създава необходимото му удостоверение.
- Чрез използване на пощенски услуги или услуги на лицензиран пощенски оператор – след издаване на удостоверението същото се изпраща на заявителя на посочения от него в заявлението адрес по поща или чрез лицензиран пощенски оператор.
- Получаване на място – издаденото удостоверение се предоставя на място на заявителя или негов представител от служител на ИА ГИТ в рамките на установеното работно време – всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа (списък с точните адреси на Агенцията и нейните дирекции може да намерите в интернет страницата на Инспекцията (http://www.gli.government.bg/page.php?c=2).
Срокът за издаване на удостоверение е до 2 работни дни от получаване на заявлението, а при необходимост от извършване на допълнителни проверки - до 7 календарни дни
Изпращане на известие до заявителите за осигурен на служителите им достъп до системата за "Електронни удостоверения":
На на електронните пощи на служителите, посочени от заявителя в заявлението, се изпраща съобщение за осигуряване на достъп до системата, ведно с инструкция за работа със системата.
Кой издава резултата от услугата
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда"
Идентификатор: 156
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.