Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HU1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001RLB0Q5AVKQL510H7

Приемане на уведомление за поемане или снемане от охрана на обект при извършване на частна охранителна дейност

Какво представлява услугата

Описание


Лицензираните за извършване на частна охранителна дейност лица са задължени:

  • в 14-дневен срок от подписване на договор за сигнално-охранителна дейност да уведомят за този факт директора на Главна дирекция "Национална полиция" и областната дирекция на МВР чрез началника на районното управление в областната дирекция на МВР, на чиято територия се осъществява дейността.
  • в деня на фактическото поемане на обект по самоохрана да уведомят за този факт директора на Главна дирекция "Национална полиция" и областната дирекция на МВР чрез началника на районното управление в областната дирекция на МВР, на чиято територия се осъществява дейността.
  • в 7-дневен срок от сключването, но не по-късно от 48 часа преди първото действие по изпълнение на договор за охрана (с изключение на договор за сигнално-охранителна дейност) да уведомят за този факт директора на Главна дирекция "Национална полиция" и областната дирекция на МВР чрез началника на районното управление в областната дирекция на МВР, на чиято територия се осъществява дейността.

В същите срокове лицензираните лица са длъжни да уведомят директора на Главна дирекция "Национална полиция" и областната дирекция на МВР чрез началника на районното управление в областната дирекция на МВР, на чиято територия се осъществява дейността, за снемане на охраната.

 

 

 

- Правно основание

Закон за частната охранителна дейност - чл. 52, ал. 3; чл. 52, ал. 4; чл. 52, ал. 5

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Уведомлението се изпраща до директора на Главна дирекция "Национална полиция" чрез директора на областната дирекция на МВР, на чиято територия е седалището на заявителя.

 

ПРИ ПОДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ:

"СРЕДСТВОТО ЗА ЕЛЕКТРОННА ИДЕНТИФИКАЦИЯ, ЧРЕЗ КОЕТО СЕ ЗАЯВЯВАТ ЕЛЕКТРОННИ АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ В ПОРТАЛ НА МВР Е КВАЛИФИЦИРАН ЕЛЕКТРОНЕН ПОДПИС, ИЗДАДЕН ОТ ЛИЦЕНЗИРАН ОТ КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА ДОСТАВЧИК НА УДОСТОВЕРИТЕЛНИ УСЛУГИ".

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване

- Описание на електронно заявяване

Услугата се заявява с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП). За подписване на заявление с КЕП е необходимо:

  • за локално подписване - да имате инсталирано приложение BISS на "Борика" АД. Инструкции относно инсталиране и настройка на BISS можете да намерите тук;
  • за отдалечено подписване - повече информация можете да намерите тук.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

Услугата не завършва с издаване на документ от страна на администрацията

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор на Главна дирекция "Национална полиция"

+ Административни звена, предоставящи услугата

Главна дирекция "Национална полиция"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Младост, бул. Александър Малинов №1, п.к. 1715
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)982 28860
Адрес на електронна поща: gdnp@mvr.bg
Работно време: Стандартно, от 08:30 до 17:30, Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не