Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението
Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението
Какво представлява услугата
Описание
Кой може да заяви услугата:
- Лицето, за което се отнася удостоверението.
- Надлежно упълномощени пълномощници (с нотариално заверено пълномощно).
- Трети лица в случаите, когато издаването на удостоверението е от техен законен интерес (лица, за които се отнася, законните им представители и техни наследници).
- Лице, което черпи права от издаването му и при наличието на предпоставки за представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс, Наказателно-процесуален кодекс и Административно прецесуален кодекс.
- Изрично упълномощено лице.
- Правно основание
Закон за гражданската регистрация - чл. 24, ал. 1
Закон за електронното управление - чл. 2; чл. 3; чл. 4; чл. 40
Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 3, ал. 3; чл. 19
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Искане за издаване на документ.
-
Документ за платена такса.
В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:
- Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
- Нотариално заверено изрично пълномощно.
- Съдебно удостоверение.
- Удостоверение от съда или досъдебен орган.
- удостоверение от административен орган, водещ административното производство.
- Иницииращ документ/акт.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
или
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по местоживеене
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Да
Последна актуализация: 12.12.2022 г.