Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на...
Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи
Какво представлява услугата
Описание
При промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи (СМР) се издава разрешение за промяна на предназначението от главния архитект на общината.
За тези промени не се изисква одобряването на инвестиционни проекти и издаването на разрешение за строеж. Необходимо е да са спазени изискванията на чл. 38 и чл. 39 от ЗУТ, да не се нарушават правилата и нормативите за застрояване и да са представени положителни становища от съответните компетентни органи относно спазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение
- Правно основание
- Закон за устройство на територията - чл. 147а
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- Заявление (по образец);
- Документ за собственост или право на строеж;
- Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) - добавя се служебно;
- Актуална скица на обект или СОС от СГКК;
- Виза за проектиране в случаите на чл. 140 ал.3 от ЗУТ;
- Нотариално заверена декларация за липса на СМР;
- Уведомление за инвестиционно предложение за промяна на предназначението (неразделна част от заявлението);
- Решение на ОВОС или решение за преценяване на необходимостта от ОВОС( при необходимост);
- Нотариално заверени съгласия, решения на общо събрание на ЕС;
- Съгласуване по реда на чл.39, ал.3 със съответния министър;
- Документ за въвеждане в експлоатация на строежа (удостоверение за търпимост);
- Копие от пълномощно (при заявление на пълномощник) заверено „Вярно с оригинала“;
- Други (положителни становища от съответните компетентни органи, относно запазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение);
- Вносна бележка или платежно нареждане на внесена такса (освобождават се от такси за технически услуги държавните и общински органи, организациите на бюджета издръжка и Българският червен кръст).
Образци на документи
- 3179 Заявление за издаване на разрешение за промяна предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи
- 3179 Уведомление инвестиционно предложение за промяна предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
7 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Кмет на община
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 10.02.2023 г.