Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HB1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG80095J50Q5EB66K42055

Вписване в избирателния списък (Частични и нови избори 20 октомври 2024)

Какво представлява услугата

Описание

Подаване на заявление.

 

Заявлението се подава от български граждани или от граждани на друга държава – членка на ЕС до кмета на общината, района, кмета на кметство или кметския наместник.

 

Вписване в избирателния списък.

 

Вписването се извършва от органите по чл.23, ал. 1 ИК по писмено искане на избирателя до предаването на списъците на СИК.

 

Отказът за  вписване в избирателния списък се съобщава на заявителя незабавно и може да се обжалва  пред съответния административен съд в срок до 2 дни от съобщението. 

 

Съдът разглежда жалбата в открито заседание в срок до 2 дни от постъпването й с призоваване на жалбоподателя и на органите по чл. 23, ал. 1 ИК и постановява решение, което се обявява незабавно и не подлежи на обжалване (чл.45, ал. 1 ИК).

- Правно основание

  • Изборен кодекс - чл. 27, ал.3, ал.4 и ал.6 във връзка с чл. 45, ал. 1

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Попълнено заявление за вписване в избирателния списък

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

незабавно

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Кмет на община

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване

- Услугата се предоставя от общински администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не