Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HB1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG80095J50Q5EB66K42055

Изключване от Списъка на заличените лица (Избори за Народно събрание на 27.10.2024 г.)

Какво представлява услугата

Описание

Подаване на заявление.

 

За изключване от списъка на заличените лица преди предаване на избирателния списък на СИК 

 

Заявлението се подава до общинската администрация от избирател, включен в списъка на заличените лица (с изключение на лицата, вписани в списъка за гласуване извън страната) до предаване на избирателните списъци на СИК.

 

Искането може да бъде направено чрез електронно заявление със същото съдържание през интернет страницата на съответната община.

 

Кметът на общината, района или кметството или кметският наместник разглежда заявлението незабавно и се произнася с мотивирано решение.

 

Отказът за изключване от списъка на заличените лица се съобщава на заявителя незабавно и може да се обжалва пред съответния административен съд в срок до 24 часа от съобщението. Съдът разглежда жалбата в открито заседание в срок до 24 часа от постъпването й с призоваване на жалбоподателя и на кмета/кметския наместник. Решението на съда се обявява незабавно и не подлежи на обжалване.

 

След изключването на избирателя от списъка на заличените лица имената и адресът му се вписват незабавно в избирателния списък (чл. 39, ал. 6 ИК) от органа по чл. 23, ал. 1 ИК.

 

Вписването в избирателния списък се обявява незабавно, включително се отразява в списъка, публикуван на интернет страницата на общината.

 

За изключване от списъка на заличените лица в изборния ден

 

Заявлението се подава от избирател, който в изборния ден установи, че е вписан в списъка на заличените лица по чл. 38, ал. 2, т. 1 и 2 ИК, но има право да гласува, ако представи удостоверение от общината, че е отпаднало основанието или не е налице основание за вписването му в списъка. 

 

Удостоверението се издава от кмета на общината/района/кметството/кметския наместник в изборния ден по образец, утвърден от ЦИК, въз основа на доказателства и документи, които удостоверяват, че лицето има право да гласува.

 

След представяне на удостоверението по чл. 40, ал. 1 ИК избирателят се изключва от списъка по чл. 38 ИК и всички негови данни се вписват в допълнителната страница на избирателния списък от председателя на СИК по постоянния му адрес. 

 

Удостоверението се прилага към избирателния списък, като в графа „Забележки“ се отбелязва основанието за вписване – „издадено удостоверение“ от общинската администрация.

 

Отказът на СИК да извърши дописване може да се оспорва пред РИК, която се произнася по жалбата незабавно. Решението на РИК не подлежи на обжалване.

- Правно основание

  • Изборен кодекс - чл. 39, ал.2-6 (за изключване от списъка на заличените лица преди предаване на избирателния списък на СИК)
  • Изборен кодекс - чл. 40 във връзка с чл. 38, ал. 2, т. 1 и 2 (за изключване от списъка на заличените лица в изборния ден)

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Попълнено заявление за изключване от списъка на заличените лица

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

незабавно

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Кмет на община

- Услугата се предоставя от общински администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не