Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Издаване на удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници

Какво представлява услугата

Описание

Удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници се издава на лицата, които отговарят на изискванията за упражняване на дейността и са приложили изискваните документи. Неразделна част от удостоверението за регистрация е списък на превозните средства, с които се извършват превозите, и списък с данните на водачите, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.

- Правно основание

  • Закон за автомобилните превози - чл. 12, ал. 2
  • Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници - чл. 9; чл. 9а; чл. 9б; чл. 10

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи за вписване в единния таксиметров регистър и издаване на удостоверение за извършване на таксиметров превоз на пътници:

  • Списък на превозните средства, с които търговецът ще извършва таксиметров превоз на пътници по образец (приложение № 4а);
  • Списък с данните на водачите, които ще осъществяват таксиметров превоз на пътници от името на търговеца, но за своя сметка по образец (приложение № 4б);
  • Копие на писмен договор между търговеца и водачите, които ще осъществяват таксиметров превоз на пътници от името на търговеца, но за своя сметка по образец ;
  • Копие на документ (договор за наем, договор за лизинг или др.), удостоверяващ съгласието на собственика превозното средтво да бъде вписано н списъка към удостоверението за регистрацията (в случаите, когато превозното средство не е собственост на търговеца);

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“  (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

 

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.

 

или

 

Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

до 14 дни

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Кмет на община

+ Административни звена, предоставящи услугата

 

- Услугата се предоставя от общински администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Да