Подаване на заявление за вписване в избирателния списък в изборите на 14 ноември 2021 г.
Подаване на заявление за вписване в избирателния списък в изборите за президент и вицепрезидент на републиката и за народни представители на 14 ноември 2021 г. (чл. 27, ал. 3 и 4 във връзка с чл. 307, чл. 314, 243 и чл. 251 ИК)
Какво представлява услугата
Описание
Съгласно хронограма на ЦИК срокът за заявяване на услугата е изтекъл!!!
Заявлението се подава от избирател, който е изпуснат от избирателния списък или за който е отпаднало основанието за заличаване, до кмета на общината/района/кметството/кметския наместник до предизборния ден.
Кметът на общината/района/кметството/кметският наместник разглеждат заявлението незабавно и се произнасят с мотивирано решение, което се обявява публично.
Вписването се извършва от органите по чл. 23, ал. 1 ИК по писмено искане на избирателя до предаването на списъците на СИК.
Отказът за вписване в избирателния списък се съобщава на заявителя незабавно и може да се обжалва пред съответния административен съд в срок до два дни от съобщението.
- Правно основание
- Избирателен кодекс - чл. 27, ал. 3 и 4 във връзка с чл. 307, чл. 314, 243 и чл. 251 ИК
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Попълнено заявление за вписване в избирателния списък в изборите за народни представители на 14 ноември 2021г.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете електронно формата.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер идентифицира заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация
или
натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.
- Резултат от услугата
Описание
Кметът на общината/района/кметството/кметският наместник разглеждат заявлението незабавно и се произнасят с мотивирано решение, което се обявява публично.
Вписването се извършва от органите по чл. 23, ал. 1 ИК по писмено искане на избирателя до предаването на списъците на СИК.
Отказът за вписване в избирателния списък се съобщава на заявителя незабавно и може да се обжалва пред съответния административен съд в срок до два дни от съобщението.
Съдът разглежда жалбата в открито заседание, в срок, до два дни от постъпването й с призоваване на жалбоподателя и на органите по чл. 23, ал. 1 ИК и постановява решение, което се обявява незабавно и не подлежи на обжалване.
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по местоживеене
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 19.02.2022 г.