Издаване на хигиенно заключение за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина
Издаване на хигиенно заключение за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина
Какво представлява услугата
Описание
Тази процедура се прилага в случаите, когато физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското или по националното си законодателство, на държавни и общински предприятия, сдружения на общини, кооперации и бюджетни предприятия, извършват дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина по оползотворяване и/или обезвреждане на същите, включително предварително третиране преди оползотворяването или обезвреждането и подлежат на разрешителен режим.
Заявител на услугата
- Физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското или по националното си законодателство, на държавни и общински предприятия, сдружения на общини, кооперации и бюджетни предприятия, които извършват дейности включващи оползотворяване и/ или обезвреждане на опасни отпадъци от лечебни заведения на територията на област Силистра
Вътрешен ход на процедурата
- Услугата се заявява писмено или устно (с протокол) в центъра за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ-Силистра и се завежда в деловодната книга и Единната информационна система за документооборот от служителите на звеното.
- Регистрираното заявление се адресира до Директора на РЗИ за резолюция към началник отдел ПЕК/здравен инспектор.
- Определеният здравен инспектор извършва проверка на представената документация, а при необходимост извършва оглед на място в обекта и изготвя доклад/експертна оценка.
- Инспекторът/техническото лице изготвя Санитарно удостоверение (хигиенно заключение) за извършване на дейности с опасни отпадъци, при условие, че са спазени изискванията на ЗУО и Указание №1 на МЗ за разделно събиране, съхраняване и обезвреждане на отпадъците от лечебните заведения.
- При констатирани несъответствия на документите и/или на здравните норми здравния инспектор издава предписание със срок на изпълнение и след проверка за изпълнението се изготвя Санитарно удостоверение (хигиенно заключение).
- В 10-дневен срок от подаване на документите и при условие, че са спазени всички изисквания, Директора на РЗИ-Силистра издава Санитарно удостоверение (хигиенно заключение) за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина. Подписаният документ се подпечатва и се връчва на заявителя от служител в ЦАО на място или на посочен точен адрес в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
- Цялата служебна преписка по изготвяне на Санитарното удостоверение (хигиенно заключение) се съхранява в досието на обекта в отдел ПЕК и се включва в плана за последващ контрол.
Резултат от процедурата
- Хигиенно заключение за извършване на дейност с опасни отпадъци издадено на основание чл. 69, ал.1 т.6 от ЗУО
- Правно основание
- Закон за управление на отпадъците - чл. 69, ал. 1, т. 6, във връзка с чл. 43, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
- Заявление (Образец 1795)
- Класификация на отпадъците
- Информация за произход и количество на отпадъците; дейности, които ще се извършват; списък на необходимия персонал по длъжности, квалификация и задължения; отговорно лице.
- Програма за управление на дейностите по отпадъците.
- Удостоверение за актуално съдебно състояние на фирмата.
- Технологичен проект за обезвреждане/оползотворяване на отпадъците, съоръжения, капацитет.
- Авариен план.
- Решение по оценка на въздействието върху околната среда или решение да не се извършва ОВОС.
- Подробен устройствен план на имота.
- Копие на Нотариален акт или на договор за наем, придружен с удостоверителен документ за собственост на имота
- Документ за платена такса
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата, натиснете с мишката в поле ДАТА и поле ПОДПИС за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
10 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.