2020 Издаване на заверен препис или копие от личeн регистрационeн картон или страница от семейния регистър на населението

Какво представлява услугата?

Въз основа на регистъра на населението може да се издават и заверен препис или заверено копие от семейния регистър на населението, както и заверен препис или копие на личен регистрационен картон. Заверката на копията на актовете задължително трябва да указва към коя дата данните от копието съответстват на данните от съхранявания в общината акт, да има подпис на длъжностното лице по гражданското състояние и печат на общината.

 

 

Правно основание:

 

  • Закон за гражданската регистрация - чл. 80 и чл. 88, ал.3

 

Какво е необходимо да приготвя предварително?

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

 

 

  1. ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТРИТЕ ПО ГРАЖДАНСКО СЪСТОЯНИЕ (по образец)
  2. Документ за самоличност.
  3. Документ за платена такса.

 

Как да заявя услугата?

По електронен път

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран елект-ронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полето дата, натиснете бутон "Приключи".
  7. Натиснете с мишката в полето подпис, за да подпишете електронно формата.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма можете да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация.

 

или 

 

натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.

 

Образци за заявяване на услугата:

ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО

На гишето за административно обслужване

Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката са в направление "ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" на съответната община.

Как ще получа резултата?

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини: 

 

  • лично от звеното за административно обслужване; 
  • чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга; 
  • по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване. 

Такси и срокове за издаване

За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида заявената услуга.

Информация за таксите и сроковете за получаване на резултата от административната услуга може да изтеглите от тук. 


Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

 

  • На гише в административно звено за обслужване в брой;
  • На гише в административно звено за обслужване с банкова карта;
  • По банков път.

 

Допълнителна информация за услугата

Кой я предоставя?

Услуги, предоставяни от общински администрации

Кой издава удостоверението?

Кметът на общината

Кой може да предостави информация за услугата?

Звено:

Специализирана администрация
Последна актуализация: 22.10.2019
Copyright © 2019 Държавна Агенция "Електронно управление"
Complementary Content
${loading}