Издаване на препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път
ActionsИздаване на препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път
Какво представлява услугата
Описание
Ще Ви бъде издадено препис-извлечение от акт за смърт, за втори и следващ път.
Кой може да заяви услугата:
- Наследниците на починалото лице.
- Трети лица, изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно от наследници на починалото лице, респективно законните им представители.
- Всяко лице, което черпи права от акта за смърт или от издаването на препис-извлечението от акта за смърт за втори и следващ път.
- Лице, за което е издадено удостоверение в хипотезата на Удостоверение за снабдяване с документи от държавни органи.
- Правно основание
- Закон за гражданската регистрация - чл. 88, ал. 1, т. 3, във връзка с; чл. 40, ал. 1
- Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 4
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Искане за издаване на документ.
В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:
- Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
- Нотариално заверено изрично пълномощно.
- Съдебно удостоверение.
- Удостоверение от административен орган.
- Удостоверение от съда или досъдебен орган.
- Иницииращ документ/акт.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (eGov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната Общинска или Районна администрация.
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по местоживеене
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Специализирана администрация
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 16.09.2024 г.