2138 Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението

Какво представлява услугата?

Ще Ви бъде издадено удостоверение за вписване в регистъра на населението.


Кой може да заяви услугата:  

  • Лицето, за което се отнася удостоверението.
  • Надлежно упълномощени пълномощници (с нотариално заверено пълномощно).
  • Трети лица в случаите, когато издаването на удостоверението е от техен законен интерес (лица, за които се отнася, законните им представители и техни наследници).    
  • Лице, което черпи права от издаването му и при наличието на предпоставки за представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс, Наказателно-процесуален кодекс и Административно прецесуален кодекс.
  • Изрично упълномощено лице.

Какво е необходимо да приготвя предварително?

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

  • Искане за издаване на документ.
  • Документ за платена такса.

В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:

  • Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
  • Нотариално заверено изрично пълномощно.
  • Съдебно удостоверение.
  • Удостоверение от съда или досъдебен орган.
  • удостоверение от административен орган, водещ административното производство.
  • Иницииращ документ/акт.

Как да заявя услугата?

По електронен път

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полето дата, натиснете бутон "Приключи".
  7. Натиснете с мишката в полето подпис, за да подпишете електронно формата.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронно връчване“.

 

Образци за заявяване на услугата:


ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО:

На гишето за административно обслужване

Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката са в направление "ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" на съответната община.

Как ще получа резултата?

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини: 

 
лично от звеното за административно обслужване; 
чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга; 
по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване. 

Такси и срокове за издаване

Информация за такси и срокове за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението


Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

  • На гише в административно звено за обслужване в брой
  • По банков път
 

Допълнителна информация за услугата

Кой я предоставя?

Услуги, предоставяни от общински администрации

Кой издава удостоверението?

Кметът на общината по местоживеене

Кой може да предостави информация за услугата?

Звено:

Дирекция „Административно обслужване”
Последна актуализация: 29.07.2019
Copyright © 2019 Държавна Агенция "Електронно управление"
Complementary Content
${loading}