2109 Издаване на удостоверение за семейно положение

Какво представлява услугата?

Удостоверение за семейно положение ще Ви бъде издадено, когато е необходимо да представите справка за семейния Ви статус.


Кой може да заяви услугата:

  • Лица, за които се отнася удостоверението за семейно положение, законните им представители и техни пълномощници (упълномощени с нотариално заверено пълномощно).
  • Лица, в чийто законен интерес е издаването на удостоверението за семейно положение на трето лице.
  • Всяко лице, което черпи права от издаването на удостоверението за семейно положение и при наличието на предпоставките по представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс, Наказателно-процесуален кодекс и Административно прецесуален кодекс.
  • Изрично упълномощено лице.

Какво е необходимо да приготвя предварително?

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

  • Искане за издаване на документ.
  • Документ за платена такса.

В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:

  • Нотариално заверено изрично пълномощно или друг документ за посредничество, ако искането се подава от посредник.
  • Удостоверение от съда или досъдебен орган.
  • Удостоверение от административен орган, водещ административното производство.
  • Иницииращ документ/акт.

Как да заявя услугата?

По електронен път

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полето дата, натиснете бутон "Приключи".
  7. Натиснете с мишката в полето подпис, за да подпишете електронно формата.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
  9. Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация

 

Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронно връчване“.

 

Образци за заявяване на услугата:

ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО:

На гишето за административно обслужване

 

Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката са в направление "ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" на съответната община.
 

Как ще получа резултата?

Резултатът от услугата се получава на гише или по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.

Такси и срокове за издаване

 

Вижте таблицата със сроковете и таксите за издаване на удостоверение за семейно положение


Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

 
  • На гише в административно звено за обслужване в брой
  • По банков път

Допълнителна информация за услугата

Кой я предоставя?

Услуги, предоставяни от общински администрации

Кой издава удостоверението?

Кметът на общината по местоживеене

Кой може да предостави информация за услугата?

Звено:

Дирекция „Административно обслужване”
Последна актуализация: 29.07.2019
Copyright © 2019 Държавна Агенция "Електронно управление"
Complementary Content
${loading}