2104 Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година

Какво представлява услугата?

Ще Ви бъде издадено удостоверение за промянаенина настоящ адрес
 
Настоящ  адрес е мястото, на което живеете или пребивавате в момента. Той може да е различен от постоянния Ви адрес (адресът, който фигурира в документите Ви за самоличност).
 
Когато смените настоящия си адрес, трябва официално да заявите промяната в срок от 30 дни. Това ще Ви осигури правото, да извършвате действия, които можете да извършвате по постоянен адрес, на територията на избраната община.

 

На основание на:

 

  • Закон за гражданската регистрация - чл. 24, във връзка с; чл. 5, т. 3; чл. 106, ал. 1, т. 1;
  • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 12;
  • Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.) - чл. 25.

Какво е необходимо да приготвя предварително?

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

 
  1. Заявление по образец.
  2. Документ за самоличност.
  3. Документ за собственост върху имота или документ за ползване на имота за жилищни нужди (например договор за наем) /при необходимост/.
  4. Декларация за писмено съгласие на собственика (ако заявителят не собственик на имота) /при необходимост.
Декларацията трябва да е подписана лично от собственика, пред длъжностното лице, или да е нотариално заверена.
  1. Документ за платена такса.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).

Как да заявя услугата?

По електронен път

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“  (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете електронно формата.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.

или


Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата.

 

Образци за заявяване на услугата:


ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО:

Заявление за издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година

На гишето за административно обслужване

Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката са в направление "ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" на съответната община.

Как ще получа резултата?

Резултатът от административната услуга може да бъде получен по един от следните начини:

 

  1. Лично от звеното за административно обслужване; 
  2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
  3. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.

Такси и срокове за издаване

Информация за издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година

 

Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

 
  • На гише в административно звено за обслужване в брой
  • По банков път
  • На гише в административно звено за обслужване в с банкова карта
 

Допълнителна информация за услугата

Кой я предоставя?

Услуги, предоставяни от общински администрации

Кой издава удостоверението?

Кметът на общината по местоживеене

Кой може да предостави информация за услугата?

Звено:

Дирекция „Административно обслужване”
Последна актуализация: 05.03.2020
Copyright © 2020 Държавна Агенция "Електронно управление"
Complementary Content
${loading}