Издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 година
ActionsИздаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 година
Какво представлява услугата
Описание
Ще Ви бъде издадено удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 година.
Кой може да заяви услугата:
- Лице, за което се отнася удостоверението за настоящ адрес и подлежи на регистрация в регистъра на населението.
- Законният представител на лицето, за което се отнася удостоверението (родител, настойник, попечител).
- Лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно.
- Правно основание
- Закон за гражданската регистрация - чл. 24; чл. 106, ал. 1, т. 1; чл. 5, т. 3
- Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 24
- Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
-
Искане за издаване на документ.
-
Документ за платена такса.
В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:
- Нотариално заверено изрично пълномощно или друг документ за посредничество, ако искането се подава от посредник.
- Съдебно удостоверение.
- Удостоверение от административен орган.
- Удостоверение от съда или досъдебен орган.
- Иницииращ документ/акт.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (eGov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната Общинска или Районна администрация.
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга може да бъде получен по един от следните начини:
- Лично от звеното за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по местоживеене
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Дирекция „Административно обслужване”
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 16.09.2024 г.