Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I29K0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00B1

Уверение за признаване на завършени етапи на училищно обучение или степени на образование и професионална квалификация по документи, издадени от училища на чужди държави, което се издава да послужи при кандидатстване за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство

Какво представлява услугата

Описание

Признаване на документи за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средства, издадени от училища на чужди държави или достъп до пазара на труда.

 

Заявител по настоящата услуга може да бъде всяко физическо лице, желаещо признаване на завършен клас или степен на училищно образование и професионална квалификация по документи, придобити в училище на чужда държава с цел достъп до кандидатстване за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство.

Заявлението и документите може да се подадат от физически лица – пълнолетни граждани:

  • лично – с документ за самоличност;
  • от родителите на непълнолетни лица след представяне на оригинал на акт за раждане;
  • от други лица (включително родители на пълнолетни лица)  – с писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, в което изрично е посочено, че съответното лице е упълномощено, конкретно да подава заявление до РУО за признаване на завършен период, клас или етап на училищно образование, степени на образование и/или професионална квалификация.
  • адвокат с изрично адвокатско пълномощно и копие от адвокатска карта, заверена към съответната година, съгласно чл.24, ал.1, т.3 от ЗА.

- Правно основание

  • Закон за предучилищното и училищното образование - чл. 165, ал. 6
  • Наредба № 11 от 1.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците - чл. 110, ал. 2

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи: 

 

  1. Заявление по образец
  2. Документ за училищно образование и/или професионална квалификация –в оригинал или копие, заверено от нотариус или от училището, издало документа.
  3. Превод на български език на документите от заклет преводач и нотариално заверен – в оригинал;
  4. Документ за платена държавна такса – в оригинал.

 

При подаване на документите в системата лицето прикача  копия на документите по т. 2 и 3.
След подаване на заявлението в системата, следва да бъдат изпратени оригиналните документи до ЦАО в Регионалното управление на образованието.

 

Документите се изпращат за сметка на потребителя. След заседание на комисията същите, ведно с издаденото Удостоверение/Уверение или аргументиран отказ, се връщат до потребителя на адреса посочен от заявлението, отново за негова сметка.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
  

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към съответното Регионално управление на образованието.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

до 1 месец

- Резултат от услугата

Описание

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини: 

 

  • На място в звеното за административно обслужване на РУО;
  • Чрез лицензиран пощенски оператор, като вътрешна куриерска пратка, на адреса и декларирам, че пощенските разходи са за моя сметка, като давам съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
  • С международна куриерска услуга на адреса, като давам съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
     

Кой издава резултата от услугата

Началник

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не