Предоставяне на специални формуляри на аптеки за поръчка на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества
Предоставяне на специални формуляри на аптеки за поръчка на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества
Какво представлява услугата
Описание
Всички лица, които извършват производство, преработване, търговия на едро и на дребно, внос, износ и съхраняване на наркотични вещества, са длъжни да документират всяка операция, свързана с тези дейности.
Право да закупуват, съхраняват и отпускат лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества от приложения № 2 и 3 от Наредбата за класифициране на растенията и веществата като наркотични имат само лицата, получили лицензия по реда на чл. 32 и 33 от Закон за контрол на наркотичните вещества и прекурсорите.
Без лицензия могат да закупуват, съхраняват и отпускат вещества от приложения № 2 и 3 лечебните заведения, в които няма открита аптека, в количества, необходими за спешна помощ, при условия и по ред, определени в Наредба № 28 от 31 май 2001 г. за условията и реда, при които лечебни заведения, в които няма аптека, могат да закупуват, съхраняват и отпускат наркотични вещества.
Всяка покупко-продажба в страната на наркотични вещества и на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, се извършва със специален формуляр за поръчка по образец. Специалните формуляри се отпечатват в три екземпляра: оригинал и две копия в различни цветове.
Министерството на здравеопазването организира и контролира отпечатването и разпределянето на специалните формуляри за поръчка на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества. Отпечатаните специални формуляри се предоставят от производителя им на регионалните здравни инспекции.
Лицата, извършващи дейности с наркотични вещества закупуват специалните формуляри от регионалните здравни инспекции.
Заявител:
- Аптеки, притежаващи лицензия за работа с наркотични вещества
- Лечебни заведения за извънболнична помощ, с изключение на тези по чл. 8, ал. 1, т. 3 от Закона за лечебните заведения (ЗЛЗ).
- Правно основание
- Наредба № 21 от 12.10.2000 г. за изискванията към документацията и отчетността при извършване на дейности с наркотични вещества и лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества (Загл. изм. - ДВ, бр. 37 от 2013 г.) - чл. 13, ал. 3; чл. 13, ал. 4
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи:
- Заявление по образец
- Документ /банкова вносна бележка/, удостоверяващ внесена сума на стойността на заявените кочани със специални формуляри по сметка на МЗ.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
- Резултат от услугата
Описание
Издаденият индивидуален административен акт да бъде получен по един от следните начини:
- Лично от центъра за административно обслужване при компетентния орган;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка.
Кой издава резултата от услугата
Главен инспектор по наркотични вещества в дирекция "Медицински дейности"
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 18.03.2025 г.