Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2940
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00B0

Издаване на удостоверение за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ

Какво представлява услугата

Описание

Становището се формира въз основа на преценка за наличие на недостатъчност от специалисти в лечебните заведения за специализирана извънболнична помощ в съответната административна област в зависимост от потребностите, съгласно Националната здравна карта.

 

Чрез издаването на Служебна бележка/Удостоверение за недостатъчност на медицинските специалисти по дадена медицинска специалност, че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса. 

 

Издаването на Удостоверение за недостатъчност дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение  по  чл. 9 или чл. 10 от ЗЛЗ и имат регистрирана индивидулна практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.

 

Заявители могат да бъдат:

 

  • Всички лекари и лекари по дентална медицина с медицинска специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ  по чл. 9 и 10 от Закона за лечебните заведения и имат регистрирана индивидуална практика за специализирана извънболничнамедицинска помощ;
  • Ръководителите на лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, в които работят лекари, имащи трудов договор и с лечебно заведение за болнична помощ или с лечебно заведение по чл. 9 и 10 от ЗЛЗ. 

- Правно основание

  • Закон за лечебните заведения - чл. 81
  • Закон за здравното осигуряване - чл. 62

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи:

 

  • Заявление до Директора на РЗИ по образец за издаване на удостоверение:

 

Допълнителни документи: 

 

  • Към заявлението се прилага становище от ръководителя на съответното лечебно заведение по чл. 9 и чл. 10 от ЗЛЗ, че дейността на лекаря в извънболничната помощ не нарушава дейността в съответното лечебно заведение,
  • Декларация от лекаря, че ще осъщестява дейност не по-малко от 5 часа седмично и месечен график.

 

При наличие на несъответствия или непълноти писмено се уведомява заявителя за необходимостта от допълване на преписката и определя срок за отстраняването им.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
  

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни

- Резултат от услугата

Описание

Издаденият индивидуален административен акт да бъде получен по един от следните начини:

 

  1. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като  пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки
  • като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
  • като вътрешна куриерска пратка
  • като международна препоръчана пощенска пратка
     
  1. Лично от центъра за административно обслужване при компетентния орган;
  2. По електронен път на електронна поща;
  3. Чрез системата за сигурно електронно връчване

Кой издава резултата от услугата

Директор

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Да