Издаване на разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти от лекари и лекари по дентална медицина
Издаване на разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти от лекари и лекари по дентална медицина
Какво представлява услугата
Описание
Лекарите, и лекарите по дентална медицина, получили разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти, могат да съхраняват и продават всички разрешени за употреба в страната готови лекарствени продукти в количества, необходими за петдневен курс на лечение.
Същите не могат да съхраняват и продават лекарствени продукти, изписвани по реда на чл. 56 от Закона за здравното осигуряване, лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества (с изключение на необходимите за оказване на спешна медицинска помощ), както и лекарствени продукти, приготвяни по магистрална и фармакопейна рецептура в аптека.
Разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти могат да получат само лечебните заведения за извънболнична помощ по чл. 8, ал. 1, т. 1, буква „а” и т. 2, буква „а” от Закона за лечебните заведения (ЗЛЗ), регистрирани по Търговския закон, когато в населеното място няма разкрита аптека.
- Правно основание
- Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина - чл. 207, ал. 1, т. 6, чл.232 ал.1 и ал.2
- Наредба № 5 от 6.07.2011 г. за условията и реда за получаване на разрешениe за съхранение и продажба на лекарствени продукти от лекари и лекари по дентална медицина и снабдяването им с лекарствени продукти - чл. 2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи:
Лечебните заведения представят следните документи:
- Заявление по образец до Директора на РЗИ
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
- Резултат от услугата
Описание
Издаденият индивидуален административен акт да бъде получен по един от следните начини:
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка.
- Лично от центъра за административно обслужване при компетентния орган;
- По електронен път на електронна поща;
- Чрез системата за сигурно електронно връчване
Кой издава резултата от услугата
Директор на Регионална здравна инспекция
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 18.03.2025 г.