Справки по регистри и книги за имоти - частна и публична държавна собственост
Справки по регистри и книги за имоти - частна и публична държавна собственост
Какво представлява услугата
Описание
Извършват се справки и се предоставя информация на граждани по отношение на имоти - частна и публична държавна собственост
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
Когато не са налице основанията за извършване на исканата административна услуга, областният управител се произнася с мотивиран отказ. Отказът на областния управител подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Жалбата се подава чрез областния управител до съответния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването на отказа.
Ограничения и условности:
В случай, че не бъде отговорено по искането в срок, е налице хипотезата на мълчалив отказ и може да се обжалва в едномесечен срок от изтичане на срока за произнасяне.
- Правно основание
- Закон за държавната собственост - чл. 77
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Препис от скица на устройствен план, респективно карта за възстановена собственост, когато няма влязла в сила кадастрална карта.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната Областна администрация.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
7 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Областна администрация
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от областните администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 20.08.2024 г.

