1998 Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по Закона за местни данъци и такси

Какво представлява услугата?

Ще Ви бъде издадено удостоверение за наличие или липса на задължения по Закона за местните данъци и такси.

 

На основание на:

 

  • Данъчно-осигурителен процесуален кодекс - чл. 87, ал. 6
  • Закона за местните данъци и такси - чл. 4, ал. 1; чл. 4, ал. 3; чл. 9а, ал. 1; чл. 9б

Какво е необходимо да приготвя предварително?

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

 

  • Искане по образец.
  • Документ за платена такса.
     

В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).

Как да заявя услугата?

По електронен път

Преди да започнете електронно заявяване:

 
  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“  (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете електронно формата.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на завлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

 

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.

 

или

 

Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата.

 

Образци за заявяване на услугата:

 

ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТ - Местни данъци и такси 

На гишето за административно обслужване

Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката са в направление "Местни данъци и такси" или "Местни приходи" на съответната община.

Как ще получа резултата?

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини: 

 
  • лично от звеното за административно обслужване; 
  • чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга; 
  • по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване. 

Такси и срокове за издаване

За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида заявената услуга.

Информация за таксите и сроковете за получаване на резултата от административната услуга може да изтеглите от тук. 

 

Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

 

  • На гише в административно звено за обслужване в брой;
  • На гише в административно звено за обслужване с банкова карта;
  • По банков път.

Допълнителна информация за услугата

Кой я предоставя?

Услуги, предоставяни от общински администрации

Кой издава удостоверението?

Длъжностни лица от отдел "Местни данъци и такси"

Кой може да предостави информация за услугата?

Звено:

Специализирана администрация, отдел "Местни данъци и такси" или отдел "Местни приходи"
Последна актуализация: 05.03.2020
Copyright © 2020 Държавна Агенция "Електронно управление"
Complementary Content
${loading}