Издаване на разрешение за извършване на опити с животни
Издаване на разрешение за извършване на опити с животни
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на разрешение за извършване на опити с животни
- Правно основание
- Закон за ветеринарномедицинската дейност - чл. 155
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
1. Заявление по образец до изпълнителния директор на БАБХ
2.Списък на видовете и броя животни, които ще се използват, и обосновка на избора им, мястото и начина за полагане на грижи за животните след приключване на опитите
3. Списък на лицата, участващи в провеждане на опита, и копие от документ за тяхната професионална квалификация
4. Копие от документ за платена такса в размер, определен в тарифата
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва.
Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
40 дни от подаване на заявлението
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 300 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
БАБХ
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 20.06.2025 г.