Издаване на удостоверение за пускане на пазара и употреба на торове, подобрители на почвата, биологично активни вещества...
Издаване на удостоверение за пускане на пазара и употреба на торове, подобрители на почвата, биологично активни вещества и хранителни субстрати
Какво представлява услугата
Описание
Торове, подобрители на почвата, биологично активни вещества и хранителни субстрати, които не са пуснати на пазара в държава-членка се пускат на пазара след извършване на биологично изпитване и издаване на удостоверение
- Правно основание
Закон за защита на растенията - чл. 133, ал. 3; чл. 130, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
1. Заявление;
2. Заверени копия на документите, въз основа на които продуктът е пуснат на пазара в държавата членка, или друго доказателство, че продуктът е пуснат на пазара. Документите се представят и в официален превод на български език;
3. Информационен лист за безопасност на бълг. Език в съответствие с чл. 31 от Регламент (ЕО) №11907/2006;
4. Проект на етикет в съответствие с чл.9;
5. Пълномощно, в случай че документите не се подават лично от заявителя.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле ДАТА и поле ПОДПИС за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Българска агенция по безопасност на храните
или
натиснете бутона Заяви услугата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса в зависимост от вида:
Част 1, глава 3, чл. 8 от Тарифа за таксите, които се събират от БАБХ 1.За регистрация на продукт и издаване на удостоверение по чл. 130, ал. 1 ЗЗР:
-За един продукт 1000,00лв.
-За група от два продукта 1600,00 лв.
-За всеки следващ продукт по 700.00 лв. За вписване на промени в регистрацията и издаване на ново удостоверение
-За един продукт 20,00лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 11.12.2022 г.