Издаване на сертификат за добра производствена практика и сертификат за произход и свободна продажба
ActionsИздаване на сертификат за добра производствена практика и сертификат за произход и свободна продажба
Какво представлява услугата
Описание
Сертификатите за произход и свободна продажба или за добри производствени практики се издават, за да послужат пред съответните компетентни органи на държави, които не са членове на ЕС, с цел регистрация на съответния фураж и получаване на разрешително за вноса му в дадената трета държава.
- Правно основание
- Закон за фуражите - чл. 51а
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
1. Заявление за издаването на сертификат. Образецът е утвърден от изпълнителния директор на Българска агенция по безопасност на храните и е публикуван в електронната страница на Агенцията
2. Документ за платена такса в размер, определен с тарифата по чл. 3, ал. 4 от Закона за Българската агенция по безопасност на храните
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
7 дни
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.
Тарифа за таксите, които се събират от БАБХ - чл. 47, ал. 3
Такса за Издаване на сертификат за произход и свободна продажба или сертификат за добри производствени практики с цел регистрация на фуражи за износ в трети държави:
- на български език - 20 лв.;
- на английски език - 30 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
БАБХ
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 05.08.2024 г.