Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HL0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001LSD0Q5BUTBIN20I0

Издаване на разрешение за пускане на пазара и употреба на продукт за растителна защита

Какво представлява услугата

Описание

Разрешението се издава при пускане на пазара на продукти за растителна защита, с цел употреба в земеделието.

- Правно основание

  • Закон за защита на растенията - чл. 55, чл. 58, чл.59, чл.60, чл.62, чл. 64-68

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Подаване на заявление с приложени документи

 

  1. Придружително писмо и опис на предоставената документация.
  2. Заверено пълномощно.
  3. Заявление по образец.
  4. Досие на продукта за растителна защита.
  5. Документ за платена такса  (когато плащането не е извършено по електронен път).

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ. 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

Съгласно Регламент (ЕО) № 1107/2009

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща такса в зависимост от вида:

 

1. Когато РБ е ДЧД - допустимост на заявлението- за всяка област на оценка 650 лв.; разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ 2 500 лв; 2. Когато РБ е заинтересована ДЧ- допустимост на заявлението 650 лв. ; разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ 1 200 лв; за пускане на пазара и употреба на ПРЗ - допустимост на заявлението 1300 лв; разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ - 700 лв; за пускане на пазара и употреба на ПРЗ с нисък риск - допустимост на заявлението 650 лв.; разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ  1 200 лв; за пускане на пазара и употреба на ПРЗ за ограничена и контролирана употреба 1600 лв. за разрешаване употреба на ПРЗ за научноизследователска и/или развойна дейност 2150 лв.; за пускане на пазара и употреба на ПРЗ под формата на готов разтвор - допустимост на заявлението 200 лв, разглеждане на представената документация и доклад за оценка на СПРЗ 350 лв; За подновяване на разрешение на ПРЗ, допустимост на заявлението 650 лв.;  разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ 1200 лв; за изменение на разрешение на ПРЗ 1. Когато РБ е ДЧД - допустимост на заявлението- за всяка област на оценка 650 лв.;  разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ 1 200 лв; 2. Когато РБ е заинтересована ДЧ- допустимост на заявлението 650 лв.; разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ  1 200 лв; за изменение на разрешението по чл. 45 от Р.1107/2009 - 1. Когато се извършва оценка на ПРЗ - допустимост на заявлението100 лв.; разглеждане на представената документация и доклад за оценка на ПРЗ на СПРЗ - 200 лв. 2.Когато изменението по т. 1 е незначителна промяна в състава на ПРЗ 100 лв. 3. Когато не се извършва оценка на ПРЗ 220 лв. За издаване на дубликатна разрешение на ПРЗ 50 лв.

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно обслужване, протокол, връзки с обществеността и инвестиции"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Красно село, бул. Пенчо Славейков 15а, партер, п.к. 1606
Код за междуселищно избиране: 02
Адрес на електронна поща: bfsa@bfsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време e с променливи граници от 8,00 до 18,30 ч. с почивка 30 минути, която може да се ползва между 12,00 и 14,00 ч., и с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,30 ч. Центъра за административно обслужване е с удължено и непрекъснато работно време от 8:00 ч. до 18:30 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не