Издаване на удостоверение за преопаковане на продукти за растителна защита
Издаване на удостоверение за преопаковане на продукти за растителна защита
Какво представлява услугата
Описание
Удостоверението се издава на лица, които са търговци, за извършване на преопаковане на продукти за растителна защита, със съгласието на притежателите на разрешения за пускане на пазара и употреба или за паралелна търговия на продукти за растителна защита.
- Правно основание
- Закон за защита на растенията - чл. 97, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
1. Заявление за издаване на удостоверение за преопаковане на продукти за растителна защита;
2. Удостоверение за актуално състояние при непосочване на ЕИК;
3. Сертификат за изполване на продукти за растителна защита от професионална категория на употреба на лицето за търговия в обект - ССА и договор с него;
4. Документ за собственост или за право на ползване на обекта за преопаковане на ПРЗ;
5. Документ за въвеждане в експлоатация на обекта за търговия с ПРЗ, издаден по реда на Закона за устройство на територията;
6. Документ за платена такса, съгласно Тарифата за таксите, които се събират от БАБХ.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната ОБЛАСТНА ДИРЕКЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14 дни
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 300 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директорът на ОДБХ издава удостоверение за преопаковане на ПРЗ
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 22.04.2025 г.