Издаване на разрешение за търговия с ветеринарен лекарствен продукт
ActionsИздаване на разрешение за търговия с ветеринарен лекарствен продукт
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на лиценз за употреба на ветеринарномедицински продукти
- Правно основание
- Регламент (ЕС) 2019/6 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2018 година относно ветеринарните лекарствени продукти и за отмяна на Директива 2001/82/ЕО (текст от значение за ЕИП) - чл. 47, чл. 49, чл.52, чл.53
- Закон за ветеринарномедицинската дейност - чл. 279, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
1. Заявление за издаване на лиценз за употреба
2. Регистрационно Досие на ВМП, което съдържа:
а) част първа - административни данни, кратка характеристика на продукта, макет на първичната и външната му опаковка и листовка за употреба и експертни доклади към документацията по букви "б" - "г";
б) част втора - физико-химична, фармацевтична, микробиологична и биологична документация;
в) част трета - данни за безопасност и остатъчни количества;
г) част четвърта - предклинична и клинична документация;
3. Копие от лиценз за производство или договор с лицензиран производител на ВМП и/или активни субстанции, когато лицето по чл. 278 не е производител, или договор с лицензиран търговец на едро с ВМП и/или активни субстанции, в случаите, когато лицето по чл. 278 не е търговец на едро и ВМП или активните субстанции се произвеждат в държава членка.
Когато е издаден от БАБХ копие от лиценз за производство не се изисква.
4. Данни за квалифицираното лице по чл. 295 - име, адрес и професионална квалификация, и декларация от квалифицираното лице по чл. 353, че активните субстанции, включени в състава на ВМП, са произведени при спазване на изискванията за добра производствена практика.
5. Документ за платена такса в размер, определен в тарифата по чл. 14, ал. 2.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
до 210 дни от датата на подаване на заявлението
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса в зависимост от вида:
Издаване на лиценз за употреба по национална процедура: 3500 лв.
Издаване на лиценз за употреба по процедура по взаимно признаване, когато България е референтна държава членка: 20000 лв.
Издаване на лиценз за употреба по процедура по взаимно признаване, когато България е заинтересована държава членка: 4500 лв.
Издаване на лиценз за употреба по децентрализирана процедура, когато България е референтна държава членка: 20000 лв.
Издаване на лиценз за употреба по децентрализирана процедура, когато България е заинтересована държава членка: 4500 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
БАБХ
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 05.08.2024 г.