Издаване на разрешение за оползотворяване на утайки в земеделието
Издаване на разрешение за оползотворяване на утайки в земеделието
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на разрешение за оползотворяване на утайки в земеделието
- Правно основание
Закон за администрацията - чл. 25, ал. 4
Закон за опазване на земеделските земи - чл. 6, ал. 1, т. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
1. Заявление;
2. Протоколи с резултати от изпитване на почвата от всеки масив, в който ще се оползотворяват утайки, извършено в акредитирана лаборатория;
3. Информация и резултати от анализи за почвата от местата, където ще се оползотворяват утайките, за почвените характеристики
4. Протоколи с резултати от изпитване на утайката в акредитирана лаборатория ;
5. Договор, съгласно чл. 8, ал. 1 от ЗУО, за оползотворяване на утайките, сключен между производителя и потребителя на утайки;
6. Документ по чл. 35, ал.1 от ЗУО, издаден от съответния компетентен орган (РИОСВ) на производителя на утайки да извършва дейности по третиране на отпадъци;
7. Удостоверение, че земеделските земи не попадат в пояс I и пояс II на санитарно- охранителни зони на водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване и около водоизточниците на минерални води, използвани за лечебни, профилактични, питейни и хигиенни нужди;
8. Копие от картата на възстановената собственост (КВС) в землището, с номерата на масивите, на които ще се отглеждат земеделските култури;
9. Споразумение, съгласно чл.37, ал.2 от ЗСПЗЗ, че потребителят на утайки е ползвател на масивите, на които ще се оползотворява утайката;
10. Анкетна карта за регистрация на земеделския стопанин (ползвателя на земята), предоставена от съответната областната дирекция „Земеделие“;
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле ДАТА и попълнене дата на заявяване, за да се генерира уникален номер на заявката, след това в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Българска агенция по безопасност на храните
или
натиснете бутона Заяви услугата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 140 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 11.12.2022 г.