Издаване на разрешение за оползотворяване на утайки в земеделието
ActionsИздаване на разрешение за оползотворяване на утайки в земеделието
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на разрешение за оползотворяване на утайки в земеделието
- Правно основание
- Закон за администрацията - чл. 25, ал. 4
- Закон за опазване на земеделските земи - чл. 6, ал. 1, т. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
1. Заявление;
2. Протоколи с резултати от изпитване на почвата от всеки масив, в който ще се оползотворяват утайки, извършено в акредитирана лаборатория;
3. Информация и резултати от анализи за почвата от местата, където ще се оползотворяват утайките, за почвените характеристики
4. Протоколи с резултати от изпитване на утайката в акредитирана лаборатория ;
5. Договор, съгласно чл. 8, ал. 1 от ЗУО, за оползотворяване на утайките, сключен между производителя и потребителя на утайки;
6. Документ по чл. 35, ал.1 от ЗУО, издаден от съответния компетентен орган (РИОСВ) на производителя на утайки да извършва дейности по третиране на отпадъци;
7. Удостоверение, че земеделските земи не попадат в пояс I и пояс II на санитарно- охранителни зони на водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване и около водоизточниците на минерални води, използвани за лечебни, профилактични, питейни и хигиенни нужди;
8. Копие от картата на възстановената собственост (КВС) в землището, с номерата на масивите, на които ще се отглеждат земеделските култури;
9. Споразумение, съгласно чл.37, ал.2 от ЗСПЗЗ, че потребителят на утайки е ползвател на масивите, на които ще се оползотворява утайката;
10. Анкетна карта за регистрация на земеделския стопанин (ползвателя на земята), предоставена от съответната областната дирекция „Земеделие“;
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
30 дни
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 140 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 05.08.2024 г.