Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HU1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001RLB0Q5AVKQL510H7

Издаване на разрешение за производство на тютюневи изделия

Какво представлява услугата

Описание

Оценка на идеен проект

 

Кандидатите за участие в процедурата по издаване на разрешение за производство на тютюневи изделия подават до Експертния съвет писмо за намерение за извършване на инвестиция и искане за удостоверяване на съответствието на проекта с изискванията на Закона за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия (ЗТТСИ).

Експертният съвет извършва оценка на представения проект относно следните обстоятелства:

  1. дали предвидените производствени помещения са подходящи за производство на тютюневи изделия;
  2. дали производствените помещения и предвиденото оборудване могат да осигурят технически и технологични възможности за осъществяване на пълен производствен процес на тютюневи изделия.

 

Оценка на производствените помещения

 

Кандидатът, който е уведомен за съответствието на проекта с изискванията на ЗТТСИ, може да подаде заявление до Експертния съвет за оценка на производствените помещения и оборудване, с които разполага.

В двумесечен срок от получаване на заявлението, Експертният съвет извършва оценка дали:

  1. помещенията и оборудването, с което разполага кандидатът, съответстват на одобрения проект;
  2. оборудването е технически изправно;
  3. производствените помещения и оборудването осигуряват технически и технологични възможности за осъществяване на пълен производствен процес на тютюневи изделия.

 

Контрол върху дейността

 

Контролът върху дейността на притежателите на разрешения за производство на тютюневи изделия се извършва от министъра на икономиката чрез експертния съвет, който разглежда постъпилите писмени сигнали и жалби за наличие на основания за отнемане на разрешения по чл. 38 ЗТТСИ, или чрез упълномощени длъжностни лица.

- Правно основание

  • Закон за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия (Загл. изм. – ДВ, бр. 28 от 2016 г., в сила от 8.04.2016 г.) - чл. 24; чл. 36-42
  • Наредба за условията и реда за издаване и за отнемане на разрешения за промишлена обработка на тютюн и за производство на тютюневи изделия - чл. 16-32

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Издаване на разрешение за производство на тютюневи изделия

 

За издаване на разрешение за производство на тютюневи изделия се подава писмено заявление до Министерския съвет чрез министъра на икономиката.

 

Заявленията и приложените документи се внасят за разглеждане от Министерския съвет с доклад на министъра на икономиката и проект на решение не по-късно от 60 дни от постъпване на заявленията.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (eGov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Министерство на икономиката и индустрията.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

до 3 месеца от постъпване на заявлението

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 500 лв.

 

Таксата се заплаща съгласно ТАРИФА № 12 за таксите, които се събират в системата на Министерството на финансите по Закона за държавните такси.

- Резултат от услугата

Описание

Решението се връчва на заявителите по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940 7001, (02) 940 7327, (02) 940 7331
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Съгласно чл. 37, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, работното време на административните звена, които осъществяват адинистративно обслужване на граждани е от 09.00 ч. до 17.30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите e от 9,00 до 17,30 ч. в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не