Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HU1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001RLB0Q5AVKQL510H7

Допълване на разрешения за производство на оръжия, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия

Какво представлява услугата

Описание

При откриване на нов обект за производство и съхранение на взривни вещества, оръжия, боеприпаси и пиротехнически изделия се издава решение за допълване на издаденото разрешение за производство.

 

Преглед и оценка на подаденото заявление и придружаващите го документи

При постъпване на заявлението и документацията междуведомствена комисия, създадена със заповед на министъра на икономиката и индустрията, съгласно чл. 19 от ЗОБВВПИ оценява пълнотата и съответствието на подадената документация с изискванията за допълване на разрешение и извършва проверка на място на обектите за производство и съхранение.

 

При констатиране на непълноти и/или несъответствия с изискванията на ЗОБВВПИ, комисията уведомява писмено заявителя, дава указания и 30-дневен срок за отстраняването им.

 

Ако констатираните непълноти и/или несъответствия не бъдат отстранени в дадения срок, производството по допълване на разрешението се прекратява.

 

Вземане на решение за допълване на разрешение за производство на оръжия, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия.

 

Министърът или оправомощено от него длъжностно лице в двумесечен срок от датата на подаване на документацията издава решение за допълване на издаденото разрешение за производство.

- Правно основание

Закон за оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия - чл. 24

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Лицето, получило разрешение за производство, при откриване на нов обект за производство и съхранение на взривни вещества, оръжия, боеприпаси и пиротехнически изделия подава в Министерството на икономиката и индустрията заявление по Образец № 1 (раздел А) и в зависимост от естеството на изделията съответния раздел Б1, Б2, Б3 и/или Б4, придружено от:

 

1. Разрешение за ползване на обектите или друг заместващ го документ, издаден по реда на Закона за устройство на територията, и/или сертификат за съответствие, удостоверяващ годността на мобилна производствена установка за взривни вещества по чл. 14, ал. 1, т. 3 от ЗОБВВПИ;

2. Документ, удостоверяващ правното основание за ползване на обектите;

3. Паспорт на склада за съхранение на взривни вещества, оръжия, боеприпаси и пиротехнически изделия;

4. Стандартизационни документи и технологии за производството на взривни вещества, оръжия, боеприпаси и пиротехнически изделия;

5. Разработени и утвърдени от производителите инструкции за безопасност при осъществяване на дейности с взривни вещества, оръжия, боеприпаси и пиротехнически изделия;

6. Списък на лицата, които ще имат достъп до взривните вещества, оръжията, боеприпасите и пиротехническите изделия, съгласуван с началника на районното управление на МВР (РУ на МВР) по местонахождението на обекта;

7. Копия от документите, доказващи съответствие с изискванията на глави шеста и седма от Закона за опазване на околната среда (ЗООС), както следва:

- Потвърждение за класификация на предприятието съгласно чл. 103, ал. 6 от ЗООС;

- Становище или влязло в сила решение по съответната процедура по оценка на въздействието върху околната среда;

- Влязло в сила решение по чл. 116, ал. 1, т. 1 или по чл. 116 ж, ал. 4 от ЗООС - за предприятие/съоръжение с висок рисков потенциал;

- Становище по чл. 106, ал. 2 или 6 от ЗООС за предприятие/съоръжение с нисък рисков потенциал;

- Комплексно разрешително по чл. 117 от ЗООС - когато това се изисква съгласно глава седма, раздел II.

8. Диплома за завършено висше образование на ръководителите на производство. (При издадена диплома от чуждестранно висше училище се посочва номерът, под който документът е регистриран в Националния център за информация и документация или съответното висше училище, където лицето продължава обучението си);

9. Документ за придобита специалност за персонала по чл. 14, ал. 1, т. 4 – 7 от ЗОБВВПИ;

10. Копие от трудовите договори на персонала;

11. Копие от договора с лице, извършващо частна охранителна дейност при условията и по реда на Закона за частната охранителна дейност;

12. Документ за платена държавна такса за допълване на разрешение.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:
 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата, да се генерира уникален номер на заявката, след това поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 
 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Министерство на икономиката и индустрията.

 

или


 
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

до 60 дни

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 500 лв.

 

Таксата се заплаща по бюджетната сметка на Министерството на икономиката и индустрията:

IBAN - BG79 BNBG 9661 3000 1026 01

BIC кода на БНБ за плащания в лева е BNBGBGSD

SWFT кода на БНБ за плащания във валута е BNBGBGSF

 

Основание на заплащане: Тарифа 4 за таксите, които се събират в системата на Министерството на вътрешните работи по Закона за държавните такси и чл. 12 от ЗОБВВПИ.

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Министър на икономиката и индустрията

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940 7001, (02) 940 7327, (02) 940 7331
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Съгласно чл. 37, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, работното време на административните звена, които осъществяват адинистративно обслужване на граждани е от 09.00 ч. до 17.30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите e от 9,00 до 17,30 ч. в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не