Web Content Viewer
Издаване на удостоверение за вписване в публичния регистър на народните читалища и читалищните сдружения
Какво представлява услугата
Описание
Министерството на културата поддържа публичен регистър на народните читалища и читалищните сдружения. В него се вписват читалища и читалищни сдружения, които вече са вписани в съдебния регистър. Като резултат от този акт Министерството на културата издава удостоверение за вписване в публичния регистър на народните читалища и читалищните сдружения. Това удостоверение дава право на ръководствата на читалищата да кандидатстват и да им бъдат предоставяни субсидии от държавния и общинския бюджет, както и държавно и общинско имущество за ползване.
- Правно основание
- Закон за народните читалища - чл. 10
- Наредба № 2 от 1 юли 2019 г. за реда за водене на регистъра на народните читалища и на читалищните сдружения - чл. 10, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Удостоверение
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт. Всички изисквания към потребителите и всички необходими документи, които следва потребителите да предоставят.
Към заявлението се прилагат:
- копие от съдебното решение за регистрация на юридическото лице в регистъра на съответния окръжен съд, заверено от представителя на юридическото лице на всяка страница „Вярно с оригинала”, с подпис и печат на юридическото лице;
- копие от действащия устав на читалището или читалищното сдружение, заверено от представителя на юридическото лице на всяка страница „Вярно с оригинала”, с подпис и печат на юридическото лице;
- списък на членуващите читалища в читалищното сдружение.
Издаването на удостоверение за вписване в Публичния регистър на народните читалища и читалищните сдружения се извършва въз основа на писмено заявление или устно искане. Заявленията се подават чрез Звеното за административно обслужване на Министерството на културата, по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване или чрез лицензиран пощенски оператор.
Всички образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на административната услуга: Писмено заявление по образец Приложение № 1, достъпно на интернет страницата на Министерството на културата.
За устно подадените искания се съставя Протокол за устно заявяване за издаване на удостоверение за вписване в Публичния регистър на народните читалища и читалищните сдружения – Приложение № 2.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата за Сигурно електронно връчване към Министерство на културата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14-дневен от постъпване на заявлението
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
7-дневен от подаване на заявлението, освен в случаите, когато са констатирани нередности. Срокът от 7 дни започва да тече от тяхното отстраняване
Кой издава резултата от услугата
Министър на културата
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Идентификатор: 80
Кой може да предостави информация за услугата
Дирекция "Административно обсужване и човешки ресурси"
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 11.07.2024 г.