Web Content Viewer
Признаване на асоциация на организации на производители на земеделски продукти
Какво представлява услугата
Описание
Aсоциациите на организации на производители (АОП) на земеделски продукти са сдружения на организации на производители. Създадени са за извършване на дейности, които организациите самостоятелно не изпълняват или не могат да изпълняват ефективно, или които са подобни на тези, които вече се извършват от ОП, но в по-голям териториален мащаб (т.е. регионален, национален). AOП могат да допринесат към ролята, която организациите вече изпълняват по отношение на веригата за доставки на селскостопански храни.
АОП имат полезна роля в концентрирането на предлагането, в подобряването на маркетинга, планирането и приспособяването на производството към търсенето, оптимизирането на производствените разходи и стабилизирането на цените на производителите, извършването на изследвания, насърчаването на най-добрите практики и предоставянето на техническа помощ, управлението на страничните продукти и инструменти за управление на риска, достъпни за техните членове, като по този начин допринасят за укрепване на позицията на производителите.
- Правно основание
- Регламент (ЕС) № 1308/2013 на Европейския Парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за установяване на обща организация на пазарите на селскостопански продукти и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 922/72, (ЕИО) № 234/79, (ЕО) № 1037/2001 и (ЕО) № 1234/2007 - чл. 156
- Закон за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (Загл. изм. - ДВ, бр. 99 от 2013 г.) - чл. 38а
- Наредба № 12 от 5.05.2015 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на земеделски продукти, асоциации на организации на производители и междубраншови организации и на групи производители - чл. 9
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на заявление по образец (образец от Приложение № 1 към чл. 9 на Наредба № 12 от 2015 г.).
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от секция Образци на документи.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата и попълнете, за да се генерира уникален номер на заявката и поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Министерство на земеделието
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
четири месеца
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Министър на земеделието и храните
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Министерство на земеделието и храните
Идентификатор: 84
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 18.07.2023 г.