Преиздаване на лиценз за търговия на дребно с ветеринарномедицински продукт
Преиздаване на лиценз за търговия на дребно с ветеринарномедицински продукт
Какво представлява услугата
Описание
Преиздаване на лиценз за търговия на дребно с ветеринарномедицински продукт.
Притежателят на лиценз за търговия на дребно с ВМП подава заявление по образец при откриване на нов обект за търговия на дребно; при промени на наименование, седалище и адрес на управление на лицето, получило лиценз; адрес/местонахождение на аптеката; данните за управителя на аптеката; условията в обекта, в който се извършва дейността.
При промяна на местонахождението на аптеката, условията в помещенията или откриване на нов обект комисия назначена от изпълнителния директор на БАБХ или оправомощеният от него директор на съответната ОДБХ извършва проверка на място и при установяване на нередности дава указания за отстраняването им. Изпълнителният директор на БАБХ или оправомощеното от него лице в едномесечен срок от подаване на заявлението преиздава лиценза и вписва промените в регистъра на издадените лицензи за търговия на дребно с ВМП.
Срокът спира да тече до изпълнение на указанията. В случаите когато заявителят не изпълни указанията на комисията в срок до 120 дни от датата на получаване на писменото уведомление, изпълнителният директор на БАБХ или оправомощеното от него лице със заповед прекратява процедурата по издаване на лиценз и писмено уведомява заявителя.
При промени на на наименование, седалище и адрес на управление на лицето, получило лиценз или данните за управителя на аптеката изпълнителният директор на БАБХ или оправомощеното от него лице в 14-дневен срок от подаване на заявлението вписва промените в регистъра и преиздава лиценза.
- Правно основание
- Закон за ветеринарномедицинската дейност - чл. 379, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- Заявление:
- Документи, свързани с промяната;
- Документ за платена такса (когато плащането не е извършено по електронен път).
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
90 дни от подаване на заявлението
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса в зависимост от вида:
За одобряване на промени в издаден лиценз за търговия на дребно с ВМП:
а) промяна на наименование, седалище и адрес на управление на притежателя на лиценз за търговия на дребно 50,00 лв.
б) промяна на адреса/местонахождението на обекта за търговия на дребно/аптеката или на условията в обекта 250,00
в) промяна на управителя на обекта за търговия на дребно/аптеката 25,00 лв.
г) за откриване на нов обект за търговия на дребно/аптека 250,00 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
БАБХ
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 22.04.2025 г.