Издаване на разрешение за производство или внос на ветеринарни лекарствени продукти
ActionsИздаване на разрешение за производство или внос на ветеринарни лекарствени продукти
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на лиценз за производство но ветеринарномедицински продукт
- Правно основание
Регламент (ЕС) 2019/6 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2018 година относно ветеринарните лекарствени продукти и за отмяна на Директива 2001/82/ЕО (текст от значение за ЕИП) - чл. 88
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
- Заявление за издаване на лиценз за производство/внос;
- Документи относно видовете ВМП и фармацевтичните им форми, които ще се произвеждат;
- Документи за правоспособност и трудов стаж на ръководителите на производството, контрола и осигуряването на качеството и на квалифицираното лице по чл. 353;
- Акт за въвеждане в експлоатация на обектите по чл. 344, т. 2, издаден по реда на Закона за устройство на територията;
- Списък на ВМП или активните субстанции, в който се посочват: а) видовете и фармацевтичните форми; б) описание на производствения процес и методите за анализ; в) наименование на активните субстанции или щамовете микроорганизми, които влизат в състава на ВМП; г) начинът на прилагане на ВМП;
- Схеми на помещенията за производство, контрол и съхранение;
- Документ за платена такса в размер, определен в тарифата по чл. 14, ал. 2.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле ДАТА и попълнене дата на заявяване, за да се генерира уникален номер на заявката, след това в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Българска агенция по безопасност на храните
или
натиснете бутона Заяви услугата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
90 дни от подаване на заявлението
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса в зависимост от вида:
1. Производство на хомеопатични ВМП-
5 000 лв;
2. Производство на нестерилни ВМП-
6 000 лв;
3. Производство на стерилни ВМП, радиофармацевтични ВМП, или активни субстанции -
по 8 000 лв;
4. Производство на имунологични ВМП и при внос на ВМП от трети страни – по
10 000 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
БАБХ
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 05.10.2023 г.