Регистрация на производители, вносители и разпространители на активни вещества, използвани като изходни материали във...
ActionsРегистрация на производители, вносители и разпространители на активни вещества, използвани като изходни материали във ветеринарни лекарствени продукти
Какво представлява услугата
Описание
Регистрация е необходима при всяка дейност, включваща снабдяване, внос, притежаване, доставка или износ на активни вещества, използвани като изходни материали за ветеринарни лекарствени продукти. Вносителите, производителите и разпространителите на активни вещества, използвани като изходни материали във ветеринарните лекарствени продукти, които са установени в Европейския съюз, регистрират своята дейност пред компетентния орган на държавата-членка, в която са установени. Издадените разрешения за търговия на едро са валидни на цялата територия на Европейския съюз.
- Правно основание
- Регламент (ЕС) 2019/6 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2018 година относно ветеринарните лекарствени продукти и за отмяна на Директива 2001/82/ЕО (текст от значение за ЕИП) - чл. 95
- Закон за ветеринарномедицинската дейност - чл. 330, ал. 1, т. 1, ал.7
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на документи
Процедурата започва след: подаване на заявление.
Вносителите, производителите и разпространителите на активни вещества, подават формуляр за регистрация най-малко 60 дни преди предвиденото започване на дейността си, като посочват име или фирма и постоянен адрес или регистрирано място на стопанска дейност; активните вещества, които ще се внасят, произвеждат или разпространяват; данни за помещенията и техническото оборудване. Компетентният орган може, въз основа на оценка на риска, да реши да извърши инспекция.
Ако БАБХ уведоми заявителя в срок от 60 дни от получаването на формуляра за регистрация, че ще бъде извършена инспекция, дейността не започва; БАБХ извършва инспекцията и съобщава резултатите в срок от 60 дни след като е уведомил за намерението си да извърши инспекцията. Ако в срок от 60 дни от получаването на формуляра за регистрация БАБХ не е уведомил заявителя за извършването на инспекция, дейността може да започне.
Тази услуга не включва издаване на индивидуален административен акт, а въвеждане от страна на БАБХ на информацията посочена във формуляра за регистрация в базата данни за производството и търговията на едро на ЕС, както и в публичен електронен списък на сайта на БАБХ.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
60 дни
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Тази услуга не включва издаване на индивидуален административен акт
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Българска агенция по безопасност на храните
Идентификатор: 1326
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 05.08.2024 г.