Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HL0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001LSD0Q5BUTBIN20I0

Регистрация на производители, вносители и разпространители на активни вещества, използвани като изходни материали във ветеринарни лекарствени продукти

Какво представлява услугата

Описание

Регистрация е необходима при всяка дейност, включваща снабдяване, внос, притежаване, доставка или износ на активни вещества, използвани като изходни материали за ветеринарни лекарствени продукти. Вносителите, производителите и разпространителите на активни вещества, използвани като изходни материали във ветеринарните лекарствени продукти, които са установени в Европейския съюз, регистрират своята дейност пред компетентния орган на държавата-членка, в която са установени. Издадените разрешения за търговия на едро са валидни на цялата територия на Европейския съюз.

 

- Правно основание

  • Регламент (ЕС) 2019/6 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2018 година относно ветеринарните лекарствени продукти и за отмяна на Директива 2001/82/ЕО (текст от значение за ЕИП) - чл. 95
  • Закон за ветеринарномедицинската дейност - чл. 330, ал. 1, т. 1, ал.7

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Подаване на документи

 

Процедурата започва след: подаване на заявление.

Вносителите, производителите и разпространителите на активни вещества, подават формуляр за регистрация най-малко 60 дни преди предвиденото започване на дейността си, като посочват име или фирма и постоянен адрес или регистрирано място на стопанска дейност; активните вещества, които ще се внасят, произвеждат или разпространяват; данни за помещенията и техническото оборудване.  Компетентният орган може, въз основа на оценка на риска, да реши да извърши инспекция.

 

Ако БАБХ уведоми заявителя в срок от 60 дни от получаването на формуляра за регистрация, че ще бъде извършена инспекция, дейността не започва; БАБХ извършва инспекцията и съобщава резултатите в срок от 60 дни след като е уведомил за намерението си да извърши инспекцията. Ако в срок от 60 дни от получаването на формуляра за регистрация БАБХ не е уведомил заявителя за извършването на инспекция, дейността може да започне.

 

Тази услуга не включва издаване на индивидуален административен акт, а въвеждане от страна на БАБХ на информацията посочена във формуляра за регистрация в базата данни за производството и търговията на едро на ЕС, както и в публичен електронен списък на сайта на БАБХ.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към БЪЛГАРСКА АГЕНЦИЯ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ХРАНИТЕ. 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

60 дни

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Тази услуга не включва издаване на индивидуален административен акт

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно обслужване, протокол, връзки с обществеността и инвестиции"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Красно село, бул. Пенчо Славейков 15а, партер, п.к. 1606
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 915 98 85, 915 98 82, /стационарен, цената на един разговор е според тарифния план на потребителя/
Адрес на електронна поща: bfsa@bfsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време e с променливи граници от 8,00 до 18,30 ч. с почивка 30 минути, която може да се ползва между 12,00 и 14,00 ч., и с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,30 ч. Центъра за административно обслужване е с удължено и непрекъснато работно време от 8:00 ч. до 18:30 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не