Издаване на свидетелство за съответствие на интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност
Издаване на свидетелство за съответствие на интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност
Какво представлява услугата
Описание
Задължението на всяко лице да регистрира и отчита извършените от него продажби в търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство (фискален бон) или касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност (системен бон), независимо дали е поискан друг данъчен документ.
- Правно основание
- Наредба № Н-18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин (Загл. изм. – ДВ, бр. 80 от 2018 г.) - чл. 54
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на заявление по образец
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (eGov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
- Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Български институт по метрология.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Срок за извършване на изпитването: съгласува се със заявителя, но е не по-дълъг от 60 дни от датата на предоставяне на образеца от типа ФУ и необходимите документи.
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса в зависимост от вида.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Български институт по метрология
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Български институт по метрология
Идентификатор: 1108
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 08.07.2025 г.