Web Content Viewer
Издаване на удостоверение за регистриране на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите и удостоверение за извършване на лечебна дейност в медицинските факултети и факултетите по дентална медицина на висшите медицински училища
Какво представлява услугата
Описание
Заявители на услугата
- Лекари и лекари по дентална медицина, лекарски асистенти, медицински сестри, акушерки или рехабилитатори, желаещи да упражняват индивидуална/групова практика за първична или специализирана медицинска помощ, или индивидуална/групова практика за здравни грижи;
- Лечебни заведения за извънболнична помощ;
- Медицинските факултети и факултетите по дентална медицина на висшите училища, желаещи да извършват лечебна дейност по чл. 2а от ЗЛЗ.
Начин на заявяване на услугата
- Въз основа на Заявление, подадено до РЗИ, на територията на която се намира лечебното заведение.
- Правно основание
- Закон за лечебните заведения - чл. 39; чл. 40
- Закон за здравето - чл. 131, ал. 1, т. 2
- Закон за трансплантация на тъкани, органи и клетки - чл. 11, ал. 5, т. 5а
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Документи, необходими при регистрация на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите
1. Заявление по образец;
2. Документи, които трябва да бъдат приложени в зависимост от нормативните изисквания:
- документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава – за дружествата, регистрирани в държава – членка на Европейския съюз или в държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
- Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение /медицински център, диагностично-консултативен център, дентален център, самостоятелна медико-диагностична лаборатория, самостоятелна медико-техническа лаборатория, групова практика за здравни грижи/;
- списък с имената на лицата - съдружници или акционери в дружеството или членове на кооперацията, учредяващи групова практика;
- диплома за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
- документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, а в случаите по чл. 14а от ЗЛЗ – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност по обща медицина;
- свидетелство за съдимост или аналогичен документ за лицата - членове на управителните и контролните органи, които не са български граждани;
- документ за платена такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ, както и по чл. 46 от Закона за здравето;
- документ за платена такса по чл. 13, ал. 2 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки, и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от Закона за здравето.
Документи за регистрация на лечебна дейност в медицинските факултети и факултетите по дентална медицина на висшите медицински училища
1. Заявление по образец, подадено от ректора на висшето училище;
2. Документи, които трябва да бъдат приложени в зависимост от нормативните изисквания:
- данни за наименованието, седалището и адреса на управление на висшето училище;
- дипломи за завършено висше образование и документите за призната специалност, при наличието на такава, на ръководителите на съответните катедри и на лекарите преподаватели, които ще осъществяват практическото обучение или ще извършват научна дейност;
- решение за институционална акредитация на висшето училище и документа за програмна акредитация, издадени по реда на Закона за висшето образование;
- информация за броя на откритите легла по чл. 39, ал. 2 от ЗЛЗ;
- документ за платена държавна такса (чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ).
Начин на подаване на документите
- чрез деловодството/приемната на съответното РЗИ, на територията на което се намира лечебното заведение, лично или чрез упълномощено лице. Към документите се прилага и документ за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ и чл. 46 от ЗЗ.
Изисквания към документите:
Когато се подават на хартиен носител:
- документите да са в оригинал;
- копия на документи, регламентирани в нормативна уредба следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Образци на документи
- 1335 Заявление за регистрация
- Образец на Приложение 24-08 електронна форма (Попълнената таблица се архивира и се прикачва в секция "Прикачване на допълнителни документи")
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (eGov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Изпълнителна агенция "Медицински надзор".
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Едномесечен срок от получаване на документите от Директора на РЗИ, съгласно изискванията на чл. 40, ал. 13 от ЗЛЗ.
Начини на плащане
Такси
Държавната такса се определя по Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения и Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки, приета с ПМС № 88/24.04.2019 г.
- Резултат от услугата
Описание
Начин за получаване на резултата от административната услуга
- Чрез съответната РЗИ, където е заявена услугата.
Кой издава резултата от услугата
Изпълнителен директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Изпълнителна агенция "Медицински надзор"
Идентификатор: 2733
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 07.05.2025 г.