Web Content Viewer
ActionsИздаване на разрешение за внос и износ на органи предназначени за трансплантация от и за трети страни
Какво представлява услугата
Описание
Вносът и износът на органи, предназначени за трансплантация от и за трети страни, се осъществяват с разрешение на изпълнителния директор на Изпълнителната агенция "Медицински надзор".
Определени длъжностни лица разглеждат документите за пълнота и съответствие. Извършва се проверка в служебния регистър на ИАМН за всеки конкретен внос и износ. След проверката се издава Разрешение за внос/износ по образец или се прави мотивиран отказ.
Документите може да подадете по един от следните начини
- В центъра за административно обслужване на ИАМН, адрес: гр. София 1606, ул. „Св. Георги Софийски“ № 3;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адреса на ИАМН: гр. София 1606, ул. „Св. Георги Софийски“ № 3 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- Система за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/
- Система за електронен обмен на съобщения (СЕОС) https://e-gov.bg/bg/119
- Правно основание
Закон за трансплантация на органи, тъкани и клетки - чл. 36, ал. 5; чл. 36ж, ал. 6
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Документи
- Заявление за внос/износ на орган;
- Придружаващи документи: документи по чл. 36 ал. 3 (за внос) и по чл. 36ж, ал. 3 (за износ) от ЗТОТК.:
- за внос:
- документи, които се изискват съгласно договорите по ал. 1, т. 1 (налице са сключени от Република България договори, в които изрично са посочени условията и редът за внос на органи);
- документи за съответствие на институцията, която предоставя органа, с изискванията на ал. 1, т. 2 (органът се предоставя от институция, която е призната по установения в съответната държава ред и прилага всички изисквания за качество, безопасност, проследяемост, докладване на сериозни инциденти и сериозни нежелани реакции, както и за предоставяне на информацията относно характеризиране на органите и донорите на органи, установени в този закон);
- информация за органа и донора - документи за клинико-лабораторни, вирусологични, серологични, имунологични, микробиологични и образни изследвания;
- документи за съответствие с изискванията на чл. 26 при внос на органи или част от орган от жив донор.
- за износ:
-
документи, които се изискват съгласно договорите по ал. 1, т. 1 (налице са сключени от Република България договори, в които изрично са посочени условията и редът за износ на органи);
-
документи за съответствие на институцията, на която се предоставя органът, с изискванията на ал. 1, т. 2;
-
данни за съответствие с ал. 1, т. 4 (в съответната държава има подходящ реципиент);
-
информация за органа и донора, включваща документи за клинико-лабораторни, вирусологични, серологични, имунологични, микробиологични и образни изследвания, както и данни, че вземането, експертизата, етикетирането, съхраняването и транспортирането са осъществени съгласно нормативните изисквания в Република България.
-
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да прове-рявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Изпълнителна агенция "Медицински надзор".
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
до 24 часа
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв.
Таксата в размер на 20.00 лв. е определена в Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения и Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки.
- Резултат от услугата
Описание
Начин за получаване на резултата от административната услуга
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес;
- Като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- Като вътрешна куриерска пратка;
- Като международна препоръчана пощенска пратка;
- Лично от центъра за административно обслужване;
- По електронен път на електронна поща.
Кой издава резултата от услугата
Изпълнителен директор
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Изпълнителна агенция "Медицински надзор"
Идентификатор: 2733
Кой може да предостави информация за услугата
Специализирана администрация
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 29.09.2023 г.