Издаване на Разрешение за търговия с тютюневи изделия
Издавае на Разрешение за търговия с тютюневи изделия
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на разрешение за търговия с тютюневи изделия на основание чл. 90д, ал. 1 от Закона за акцизите и данъчните складове (ЗАДС), във връзка с чл. 117, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове (ППЗАДС).
Разрешение за търговия с тютюневи изделия по образец, съгласно приложение 19б от ППЗАДС.
- Правно основание
- Закон за акцизите и данъчните складове - чл. 90д, ал. 1, във връзка с
- Правилник за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове - чл. 117, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Писмено искане по образец съгласно приложение № 19а от ППЗАДС и следните документи, които се прилагат към него:
- декларация, че лицето не е в производство по несъстоятелност или ликвидация - само за лицата, които не са вписани в търговския регистър;
- ако лицата не са български граждани – декларация за обстоятелството, че не са осъждани за престъпление от общ характер;
- за представляващите лица:
а) декларация, че не са осъждани за престъпление от общ характер;
б) декларация, че не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;декларация за обстоятелствата, че лицата не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- документ за собственост или договор за наем на помещенията на търговския склад или обект или посочване на индивидуализиращите данни на съответния/те документ/и, въз основа на които да може служебно да се събере информация, чрез извършване на справка в средата за междурегистров обмен;
- копие от разрешението за въвеждане в редовна експлоатация на търговския обект или друг документ, удостоверяващ предназначението му, издадено от съответния компетентен орган или посочване на индивидуализиращите данни на съответния/те документ/и, въз основа на които да може служебно да се събере информация;
- свидетелство за регистрация на фискално устройство съгласно Наредба № Н-18 от 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, или декларация, че при продажбите на тютюневите изделия от търговския обект плащането ще се извършва само чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи;
- копия от сключените договори за доставка на тютюневи изделия или списък на доставчиците;
В искането доставчиците се посочват с наименование и ЕИК.
С едно искане може да се поиска издаването на разрешения за повече от един търговски склад или обект на територията на една териториална дирекция
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Съгласно ЗАДС при подаване на заявление за административна услуга се изисква идентификация на лицето, поради което начините за подаване на заявлението са както следва:
за достъп до електронни административни услуги по ЗАДС самоличността се удостоверява при регистрация в ССЕВ: https://edelivery.egov.bg съгласно изискванията за регистрация на физическо или юридическо лице.
- административна услуга може да бъде заявена по електронен път и през входна точка: delovodstvo@customs.bg, като заявлението и приложените към него документи следва да бъдат подписани с КЕП;
- депозирани на хартиен носител през деловодството в Централно митническо управление;
- на хартиен носител, чрез лицензиран пощенски оператор.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14 дни
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от услугата може да бъде получен:
- на хартиен носител.
Кой издава резултата от услугата
Териториални дирекции
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Идентификатор: 199
Кой може да предостави информация за услугата
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Териториална дирекция Митница София,
Териториална дирекция Митница Пловдив,
Териториална дирекция Митница Бургас,
Териториална дирекция Митница Варна,
Териториална дирекция Митница Русе.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
И на електронен адрес: delovodstvo@customs.bg
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 06.04.2023 г.